Gdzie znaleźć opis komponentów do środowiska B. Turbo C++?

Witam.

Opis mojego pytania głównie znajduje się w temacie; gdzie można znaleźć opisy komponentów używanych w środowisku Borland Turbo C++?? Wbudowany “help” pozostawia sobie wiele do życzenia. Mam też problem z odnalezieneim pewnego komponentu. Jest to rodzaj formatki z editami bądź labelami :?: , widoczny jest podczas kompilowania projektu. Używam Borland® C++Builder® for Microsoft® Windows™ Version 10.0.2288.42451 Update 2

Szczerze dziękuję za odpowiedzi “google.pl”

W help’ie dostarczonym razem z Borland Turbo C++. Doskonały opis, z przykładami użycia.

:expressionless:

Hmm, o jaka klasę konkretnie ci chodzi?

Wszystkie, a najbardziej o ten komponent, który opsiałem w pierwszym poście. Interesują mnie też różnice np. pomiędzy klasami TButton i TSpeedButton.

To co opisano w poście otwierającym temat to nie jeden komponent lecz kilka komponentów ustawionych na formatce.

  1. Na TButton może zatrzymywać się tabulator a na TSpeedButton nie.

  2. TSpeedButton może mieć obrazek a TButton nie.

  3. TSpeedButton może mieć dowolny kolor tła a TButton nie.

  4. TSpeedButton może mieć dowolną czcionkę i dowolny kolor tej czcionki a TButton nie.

  5. TSpeedButton można umieścić na TSpeedPanel a TButton nie.

  6. TSpeedButton może zostać wciśnięty (przy pewnych opcjach) i tak zostać a TButton nie.

  7. TButton jest prawdziwym okienkiem (w sensie windowsów) a TSpeedButton nie.

To chyba wszystko. :slight_smile:

A jak to stworzyć?

Na formę wrzucić odpowiednie kontrolki w odpowiednie miejsca, połączyć wszystko odpowiednimi zdarzeniami, do formy dodać metodę Execute().

:shock: Nie kapuje.

Właściwie nie zdziwiło mnie to.

Tu http://xion.org.pl/files/texts/mgt/html/0_3.html w akapicie który zaczyna się od słów “Wyraźną oznaką” jest jasne napisane czemu nie kapujesz.

Tobie radze przeczytać ten artykuł jeszcze raz od akapitu “Jak w każdej formie komunikacji” Według mnie opisałem swój problem dość jasno.

Odpowiednie kontrolki, odpowiednie zdarzenia. :? Masło jest maślane.

A ja dość jasno na to odpowiedziałem, w helpie jest opisano wszystko. Na pytanie o różnice pomiędzy przyciskami, chyba też. Co do komponentu który wygląda jak formatka “z editami bądź labelami”, to nie jest komponent lecz formatka z TStaticLabel’ami. Później pytasz jak stworzyć formatkę, nawet na to pytanie probowałem odpowiedzieć, mimo że to pytanie jest w stylu: “Jak napisać grę a’la Quake?”. Nie chodzi tu o brak precyzji w pytaniu lecz o to że pełna odpowiedź na to pytanie, może zając kilkadziesiąt stron. Cytat jedynie tłumaczy czemu nie zrozumiałeś mojej mocno skróconej odpowiedzi. :lol:

I to nie jest tylko moje zdanie, ale i wykładowców oraz studentów mojej uczelni.

Niby gdzie o to zapytałem? :expressionless:

O! I to jest konkretna odpowiedź, lecz niestety nie moge znaleźć ten klasy ani w zakładce “Tool Palette”, ani w help’ie, chyba, że chodzi o TStaticText.

Mnie wystarczyło.

Tu:

Racja TStaticText, nie lubię tego komponentu, nie używam go, więc niema co się dziwić że pokręciłem.