GeForce Now... słaby net?

Siostra kupiła nowy TV LG i zainstalowałem jej na nim apkę GeForce Now.
Chciała grać w streamingowe gry, ale miała słaby internet z Neostrady od Orange do 20 Mb/s.
Na próbę włączaliśmy jakieś darmowe tytuły i nie było źle, ale na ekranie pokazywało się info, że połączenie niestabilne.
Wczoraj zainstalowaliśmy światłowód od Orange z najnowszym ruterem funbox 6 i na lapku pokazuje prędkość 320 Mb/s.
Więc myślałem, że nie jest źle…
Jednak po uruchomieniu na TV GeForce Now…wcale nie jest lepiej, a właściwie gorzej…
Na uruchomionej grze znowu komunikat, że niestabilne połączenie?
A gierka więcej haczy niż na poprzednim łączu.
Nie wiem co jest nie tak.
Prędkość na TV oczywiście pokazuje mniejszą niż na lapku, bo około 80 Mb/s…ale takie połączenie powinno być chyba stabilne.
Ruter nadaje na dwóch zakresach 2.4 GHz i 5 GHz, ale na TV nie widzę żadnej opcji, na jakim paśmie ma się łączyć z ruterem - jest tylko opcja połącz…
Na lapku nie ma żadnych informacji z niestabilnym połączeniem i śmiga wszystko płynnie na 2.4 GHz.
Tak lapek jak i TV jest połączony poprzez WiFi.
Mam zamiar zalogować się do rutera, aby zmienić kanał pasma 2.4 GHz bo jest dosyć duży szum ruterów i wybrać mniej zakłócający…ale to chyba nic nie pomoże, skoro na tak większej prędkości od wcześniejszego rutera jest dalej ten komunikat o niestabilnym połączeniu a gierka haczy, granie nie jest płynne.
Co można w takiej sytuacji zrobić, skoro prędkość jest przecież ponad miarę do stabilnej gry.
Grzebałem w ustawieniach apki i zmieniałem stream z automatu do 70 Mb/s - czyli maks jaki można ustawić, ale to nic nie zmieniło.
To ta usługa nie działa prawidłowo, czy jest jakiś problem u nas?

TV obsługuje WI-FI 802.11 AC lub AX? Macie WI-FI 5 GHz?

Aplikacja na TV ma też test łącza? Pokazuje szybkość, wybrane serwery (region), czy ping? Ja potrafiłem bez problemu grać nawet na wifi.

Też mnie dziwi, że tak szarpie na takim necie.
W apce Geforce nie znalazłem takiej funkcji oprócz ustawień ręcznych streamu.
W zwykłym teście na przeglądarce jest 80 Mb/s i ping 30.
Więc nie wiem co jest nie tak.
Apka cały czas skrzeczy o niestabilnym połączeniu.
@blumberplumber napisałem, że router pracuje na dwóch pasmach.
W TV jest tyko funkcja połącz bez żadnego wyboru na jakim paśmie.

Musiałbyś specyfikację TV sprawdzić lub rozdzielić sieć na dwie osobne nazwy - jakby router nie miał opcji podglądu na jakim paśmie podłączył się TV.

Access point w tym routerze (Wifi) powinno pokazać jak się podłączyło urządzenie. Czasem trzeba niestety sztuczkę (jak np. przy parowaniu urządzeń Xiaomi typu odkurzacz, czy oczyszczacz powietrza):
– wyłączyć w wifi dane pasmo na chwilę (np. 2.4GHz)
– wtedy podłączyć urządzenie (np. telewizor),
– włączyć spowrotem pozostałe pasmo.

Wybiesz prawidłowy region i zrób test połączenia, a i ustaw odpowiednia rozdzielczość do łącza

@cyngiel_1 W specyfikacji TV będzie info o tym, jaką kartę WI-FI ma zamontowaną. Ja pytałem też o wersję WI-FI, tj. 802.11 A/B/G/N/AC/AX.

OK sprawdzę odczyty na routerze, ale chyba marne szanse - że zadziała dobrze, skoro na połączeniach z automatu jest kiepsko.
Na starym lapku wszystko dobrze działa - tylko na TV jest kiepsko.
PS
Wygląda na to, że LG chyba ma coś niedopracowane z tą usługą.
Jakbym nie podłączał neta to gierka haczy a apka daje komunikat, że niestabilne łącze.
W samej aplikacji w ustawieniach nie ma pozycji sprawdzenia stanu łącza, przynajmniej ja takiej nie widzę.
Czy dam na ustawienia „automatyczne”, czy ręczne (różne ustawienia)…tak nie ma żadnej różnicy.
W ruterze jedynie TV był zaznaczony na czerwono przy pozycji „band steering” i po przestawieniu na włączony samoistnie wracał na wyłączony, jednak po kilkukrotnym odłączaniu TV od sieci i ponownym włączaniu ustawienie zaskoczyło na włączony.
W samym ruterze nie widzę pozycji, która wskazuje na to do jakiego pasma jest podłączony dany odbiornik.
Speed test na TV pokazuje ping około 40-50 i prędkość pobierania około 70 Mb/s.
Zmieniłem kanał 2.4 GHz na 13, który był najmniej zaszumiony i ping na lapku spadł do 5 a prędkość wzrosła do 340 Mb/s.
Jeszcze tylko nie próbowałem rozdzielenia pasm 2.4 GHz i 5 GHz…ale skoro na takich ustawieniach nie ma różnicy (gdzie na lapku jest wszystko OK) to chyba mała szansa, że na LG będzie w ogóle ta usługa dobrze działała.
Ustawienie ręczne regionu na centralną Europę nic nie zmieniają ciągle jest komunikat o niestabilnym łączu i gra rwie.
Ustawienie ręczne rozdzielczości na najniższą też nic nie dają.
Chyba trzeba dać sobie spokój z tą usługą, skoro nawet na światłowodzie na TV jest nie do grania.
A pisze w wymaganiach, że do najniższej konfiguracji taka prędkość i ping powinien spokojnie wystarczyć.
Dzisiaj na czacie dostałem informację, że aplikacja na TV LG nie wspiera funkcji testowania połączenia, jak również nie są wspierane (to znaczy, że nie można sprawdzić) testu połączenia uruchamiając Geforce Now w przeglądarce.
Z kolei uruchomienie przez przeglądarkę telewizora GeForce Now nie jest możliwe, ponieważ przeglądarka LG nie jest wspierana…a na TV LG nie można zainstalować innej przeglądarki.
Czyli dałem sobie spokój, ponieważ uruchomienie gry nie wiem dlaczego wygląda jakby gra miała 15 fps…i to wygląda, jakby nie było zależne od sieci, ponieważ nawet jak nic nie robię w grze to na przykład zwykły przesuwający się baner w grze ma sekundowe zacięcia…nie jest płynny.
To wygląda na jakieś niedopracowanie ze strony LG.

Może w miejscu gdzie stoi TV jest jakieś zawirowanie czasoprzestrzeni? U mnie jest kilka takich czarnych dziur gdzie nie łączy wifi. W jednym miejscu to nawet rozmowy się przerywają.
Mam też internet od orange i niestety z wifi zawsze było trochę kiepsko. Jak jest możliwość pociągnięcia kabla to polecam sprawdzić kablem.

Sprawdzałem na lapku, który stoi obok TV i na lapku gra na przeglądarce działa płynnie.
Na TV i apce zacina.
Więc daruję sobie takie granie…chociaż byłoby to wygodne, jakby dobrze działało a jednak nie działa.
Poza tym TV ma co któreś połączenie problemy z synchronizowaniem konta itp, gry się nie chcą uruchomić.
No dziwne, bo na takiej prędkości powinno to działać normalnie.
Możliwe, że po prostu TV nie łączy się z ruterem po 5G - jeszcze pokombinuję rozłączając pasma i ręcznie łącząc z 5G.
Jednak i na 2.4 GHz powinno to działać przynajmniej poprawnie na najmniejszej rozdzielczości.
A tak nie jest.
Cały czas niezależnie od ustawień obraz w grze ma dziwne i takie same przycinki.
Kabla nie ma szans podpiąć.
Wszystko inne na TV działa bardzo dobrze…
Szkoda, że na apce LG nie ma tego testu połączenia - bo byłoby to dobre narzędzie do sprawdzenia połączenia.

A jaki model TV? Wpisywałeś w gugla model telewizora z frazą ‘geforccenow’? Pierwszy wynik z brzegu: