GIMP - Wstawianie obrazu zapisanego w png

Witam:)

Zdecydowałem się by rozpocząć ten wątek ponieważ nie znalazłem w wyszukiwarce interesującego mnie tematu ani wyjaśnień.

Mam wstawić tabelę napisaną we Writerze Open Office, zeskanowaną do formatu .png na stronę w necie.

Podłoże strony ma swój kolor. U mnie tym kolorem jest biel.

Co muszę zrobić, by wstawiana tabela była przezroczysta tzn. żeby nie było widać bieli a kolor podłoża strony. Piszę może niezrozumiale, lecz jestem laikiem w tych sprawach. Dlatego zwracam sie do was z prośbą o pomoc

Dziękuję

Zajrzyj tutaj:

przezroczystosc-gimpie-t291154.html .

Dzięki wielkie lecz nie znalazłem tam odpowiedzi. Napiszę co wykonałem.

Wczytałem obraz zapisany w png, potem poleceniem w GIMP utworzyłem warstwę przezoczystą. I nic, żadnego rezultatu. A chodzi mi o to by gotowy projekt wstawić na stronę gdzie jest np. kolor zielony tła, a wyświetla mi się za każdym razem kolor biały a reszta wokoło ma oryginalny kolor.

To zajrzyj jeszcze tutaj :]

http://forum.pcformat.pl/GIMP-Jak-obrys … -indziej-t .

Może niezrozumiale dla was piszę i stąd (Bardzo Dziękuję) linki które podaliście nie odzwierciedlają odpowiedzi na pytanie.

Tworzę jakiś dokument tekstowo-graficzny. Skanuję do pliku graficznego.

Mam stronę, gdzie chcę umieścić stworzony dokument. I tu pojawiają się schody.

Strona ma swoje tło a mój obraz jest na białym tle. Żeby nie było widać białego tła, a pod spodem tło strony to co muszę zrobić???. Pisałem w pierwszym poście że jestem laikiem.

wklej skan do gimpa na przeźroczystą warstwę, wytnij białe elementy (np. różdżką) tak, żeby nie było widać białego koloru a wyłącznie szaro-szare kwadraciki w tle i… zapisz do PNG z zachowaniem przeźroczystości

jeżeli wycinasz białe fragmenty, a obraz nadal jest biały (nie widać szaro-szarych kwadratów) znaczy to tyle, że nie wkleiłeś odpowiednio skanu

sprawdź Prywatną Wiadomość