Głośne chodzenie komputera

Witam,

Od dość dawna głośno chodzi mój komputer.

Nigdy nie otwierałem obudowy bo jestem w tym zielony :smiley:

Czytałemhttp://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=49059 - ten temat ale raczej tam jest napisane jak temperatura jest w normie.

Daję zdjęcie z Everesta

KLIK

Liczę na dobre porady i objaśnione dobrze.

Temperatura procka nieco wysoka

Podaj konfiguracje twojego pcta.

Konfiguracja

KLIK

Teperatura procesora wysoko ponad normę… szczególnie że to pewnie skazania w idle a nie pod obciążeniem itp…

Sprawdż czy chłodzenie dobrze siedzi na płycie… i przydało by się zmienić pastę termoprzewodzącą a jeżeli to nie pomoże to może warto by było wrzucic jakieś nowe chłodzenie ale ogólnie wymiana pasty powinna pomóc ;] tylko pamiętaj aby nie przesadzić z jej ilością ;]

Z tanich coolerów do twojego procka np: http://www.allegro.pl/item342005658_arc … _am2_.html lub trochę więcej ale dużo wydajniej i ciszej: http://www.allegro.pl/item338483707_pen … 9_am2.html ;]

Apropo pasty to tania i dobra jest np Arctic Silver 5: http://www.allegro.pl/item338702274_arc … zaca_.html

ewentualnie tańsza: http://www.allegro.pl/item340427410_arc … ab_fv.html

tak jak napisał neo10 to prawdopodobnie trzeszczy któryś wentylator [dziwnie dużo RPM ma ten na CPU - dlatego pewnie jest głośny]

Ja swój komputer czyszczę regularnie co pół roku odkurzaczem [końcówka z włosiem] i radiatory pędzelkiem z grubym włosiem - jaka oszczędność na sprzężonym powietrzu :smiley:

a temperatura naprawdę jest niepokojąca - nie chcę widzieć co ci się dzieje gdy próbujesz odtworzyć materiał HD lub grać w wysokiej rozdzielczości.

dla przykładu mój wynik:

183677a22fc3e3ee4f11411f3c8166dc73733c105749.png

Kisielek całkiem niskie masz te temperatury ale ja mam niższe i to po 3 godzinach pracy:

dcd531ef70e8801d.jpg

Co to jest RPM?

Po włączeniu jest 3500~~ RPM.

Wszystko czyścisz ? Radiator co to jest? :?