Głośniki 5.1 do starszej płyty głównej

posiadam taką płytę główną http://sklep.benchmark.pl/pelny_3814.html?print=1

niby jest 6 kanałowa.od razu mówie jestem totalnie zielony. do tej pory wpinałem do komputera głosniki tzw.pierdziochy za 10 pln.w wejscie na głosnik.chodzi oto czy wogóle będą działac głosniki 5.1 na mojej płycie głównej.i czy opłaca się je brać.czy będzie dzwięk 5.1 w filmach.druga sprawa to jak to się podłącza tak jak te pierdziochy jednym kablem dżekiem,czy jest to bardziej skomplikowane.dokupienie karty dzwiękowej nie wchodzi w grę.

Podłączenie jest banalnie proste. Po prostu wetknij do gniazd audio 3 kable mini jack, a nie 1 (oczywiście w odpowiedni sposób - z reguły dopasowując kolorami gniazdo z wtyczką). Jeżeli dźwiękówka jest sześciokanałowa, to każde głośniczki będą działać prawidłowo. Jest tylko jeden malutki problemik. Mianowicie, gdy karta pracuje w trybie 5.1, to do pierwszego wyjścia (zielone gniazdko) podawany jest sygnał na głośnik centralny i subwoofer. Czasami zdarza się, że kabel jest źle zrobiony i sygnał basowy pojawia się w centralnym, a pozostałe pasmo w basówce. Można to poprawić stosując odpowiedni kabelek z przeplotem (dołączony do niektórych głośników), bądź czasami zdarza się opcja swap center/sub w sterownikach karty dźwiękowej.

Twoja karta obsługuje 5.1CH. Wchodzisz w Panel sterowania > dźwięki, mowa i urządzenia audio > dźwięki i urządzenia audio > ustawienia głośników --> zaawansowane > głośniki systemu surround sound 5.1 > 2xOK

do kompa mam włożyć te 3 kable tam mam słuchawki,mikrofon i costam jeszcze , nie wiem teraz bo nie jestem w domu. czy gdzieś w tych głośnikach.

dzieki za odpowiedzi, i za nie besztanie mnie za niewiedze

pomarańczowy wkładasz do MIC, zielony do line out, a czarny do line in

oki ,tylko nie mam czarnego,niebieski jest. męcze troche co ,http://baezinki.com/images/A7V8X-X.JPG

a7v8xxor8.th.jpg