Głośniki do komputera można podłączyć do samochodu?

Witam. Pytanie banalnie proste dla pewnie każdego z was, ale ja tego nie wiem i chciałbym się dowiedzieć - czy jeśli teraz kupie sobie głośniki powiedzmy : http://allegro.pl/item707504236_nowe_gl … p_wwa.html to będę mógł je później wstawić do samochodu ? (oczywiście najpierw muszę go sobie kupić :smiley: ale sprzęt chce zacząć teraz kupować - dlatego te pytanie)

Te głośniki podałem czysto teoretycznie, chciałbym się dowiedzieć czy takie coś jest w ogóle możliwe… czy wejścia kabli są takie same? inne ? jeśli tak są jakieś przejściówki ?

Proszę o odpowiedz

Pozdrawiam JeSz

Generalnie możliwe. Nie znam się do końca na car-audio, ale jakiś tam konkretny transformator i “coś” (żebym pamiętał jak to się nazywa :P) co zmieni Ci zasilanie z 5V(samochodowe) na 12V(komputerowe) to i będzie działać raczej. Ale jednak mimo wszystko lepiej by wypowiedział się jednak ktoś, kto zna się na tym lepiej.

Reasumując, teoretycznie się da, ale jak technicznie…

Większość sprzętu w domu jest na 12v… tyle że mają wbudowane zasilacze które z prądu zmiennego ( nie wiem dokładnie jak to sie nazywa) zmieniają na stały czyli z gniazdkowego 220 zmieniają na 12, jeśli wymontujesz ten zasilacz, wtedy możesz podłączyć takie coś pod akumulator, tylko najpierw sprawdz jakie napięcie potrzebują te głośniki aby ich nie spalić. Życzę powodzenia. A tak dodam że mój kolega z głośników od kompa 2.1 zrobił sobie audio do skutera właśnie w taki sposób (moja robota hehe) I wszystko ładnie działa.

no cóż, po pierwsze do jakiego źródła sygnału chcesz to podłączyć ?

radio samochodowe?

mp3 ?

jakis głupi telefon ?

druga rzecz, najpierw należy sprawdzić jakim napięciem ten zestaw jest zasilany ?

A) napiecie symetryczne czy nie symetryczne…

B) jego wartość

a-jeśli symetryczne to nie ma szans, ponieważ w aucie mamy dostępne jedynie

pojedyncze napięcie 12voltowe a podczas jazdy 14,4volta…