Głośniki i karta dźwiękowa do 550 zł

Witam jako że zbliża się wypłata mam zamiar kupić sobie zestaw głośników 5.1 i odpowiednią do niego kartę dźwiękową w cenie do 500 zł. Zestaw ma być tylko do filmów i muzyki (gry raz na miesiąc może). Najlepiej by było gdyby oba podzespoły można było kupić w tym samym sklepie (esc.pl) lub gdziekolwiek w katowicach (na miejscu bez wcześniejszego zamawiania np. proline). Jak na razie moją uwagę przyciągnęły jedynie Geniusy Sw-Hf5.1 6000 i Creative Labs X-Fi Xtreme Audio .(580 zł w esc.pl)[ew. Asus Xonar DS ale podobno głośniki buczą gdy nie ma żadnego źródła dźwięku] Zależy mi przy tym na jak największej jakości dźwięku a nie wiem czy ten zestaw podany przeze mnie spełni me oczekiwania.

PS: Nie znam się na kartach dźwiękowych ale sądzę że każda wejdzie na starsze płyty główne ? Np. moją Soltek SL-75FRN. Jeśli się mylę to mnie poprawcie bo nie chce kupić zestawu którego nie będę mógł podpiąć.

Xtreme Audio nie ma procesora X-Fi, więc nie ma sensu brać tej karty.

Twoja płyta ma gniazda tylko PCI, więc wszelkie karty na PCI-Express nie wejdą Ci.

Aby zmieścić się w okolicy 500zł z tymi głośnikami to musisz wziąć słabszą kartę typu Creative Labs Sound Blaster Audigy se, albo schodzisz niżej z głośnikami, bierzesz Genius SW-HF5050 i ASUS Xonar DS (gdzie czytałeś o tym problemi z nimi?).

Chyba że możesz wydać więcej kasy, ale napisałeś, że ma być do 500zł, a to i tak przekracza lekko…

Nie orientuje się dokładnie w tym X-FI którego nie ma więc nie będę dręczył tematu. Jakby nie patrzeć zestaw Genius 6000 + ten Xonar DS to 600 zł (lekko ponad budżet ale z tym bym sobie jakoś poradził może).Tylko jest jeden problem do którego nie jestem pewien. Na esc.pl w opisie Xonara DS karta jest na gniazdo PCI ale już na http://www.ceneo.pl/3330566s w opisie karty jest PCI-Express. Po zdjęciach obu kart wnioskuje że są identyczne ale nie potrafię sam rozpoznać do jakiego rodzaju gniazda w końcu pasują.