Głośniki nie stykają w systemie Windows, w Linuksie tak

Witam, jest to mój pierwszy post, mam nadzieję, że założony w odpowiednim miejscu ; )

Moje głośniki Logitech Z323 nie stykają na wyjściu przy karcie muzycznej (a właściwie, na jakiejś tam integrze Realtek), ale tylko, gdy uruchomię system Windows (jakikolwiek). Dodam, że poprzednie głośniki też miały ten sam problem (jakieś byle jakie z Media Tech). Działają, gdy wygnę wtyczkę, ale nadwyrężanie jej w ten sposób na pewno źle się skończy (by głośniki stykały cały czas, muszę gdzieś owinąć kabel, by był mocno naprężony) - teoretycznie wygląda to jak typowa awaria gniazda, ale problem znika gdy uruchomię jakąkolwiek dystrubucję linuksa - działa bez problemu, bez zawijania, kombinowania, wystarczy wpiąć kabel. Dodam, że próbowałem różnych gniazd (mam kilka do dyspozycji) - zawsze ten  sam problem…zainstalowanie sterowników Realtek nie pomaga…w temacie dźwięku jestem zielony, a ten problem jest niesamowicie dziwny, no bo co system operacyjny ma do styku przewodów? Problem bardzo mi nie przeszkadza, bo z Windowsa prawie w ogóle nie korzystam, no ale ciekawość mnie zżera…

Sterowniki windowsowe Realteka potrafią programowo załączać/wyłączać dźwięk po wykryciu wsadzenia/wyciągnięcia wtyczki. Jest to zauważalne np. przez to, że dźwięk w słuchawkach pojawia się chwilę po wsadzeniu wtyczki (albo gdy pojawi się pytanie co wsadzono i użytkownik wybierze odpowiednią opcję).

W Linuksie możliwe, że sygnał audio jest podawany jest cały czas na wyjście audio, nawet gdy czujnik wsadzenia wtyczki jej nie wykrywa i w Windowsie potrzebne byłoby dociśnięcie wtyczki.

Taka moja teoria :wink:

Hmm, jest to ciekawa teoria, ale w tej chwili nie mam tych sterowników na Windowsie i tak…więc nie wiem co może sprawiać problem, sprzęt zachowuje się tak jakby po prostu rwało styk. Windowsowe problemy nigdy nie przestają mnie zadziwiać…