Gniazdka w listwie zasilającej

Mam pytanie ponieważ jestem zielony w tym temacie. Może to się wydać głupie ale chciałem wiedzieć czy można swobodnie wyjmować i wkładać urządzenia do tej samej listwy do której jest podłączony zasilacz komputera? Czy listwa to nie powoduje zwarć czy coś takiego?

Można

Nie podłanczać absolutnie urządzeń które pobierają dużo prądu , odkurzacz , jakieś dmuchawy,nagrzewnice , suszarki do własów itp. spowoduje to spalenie bezpiecznika na listwie i jest to najmniej “szkodliwa” opcja , niestety takie urządzenia zanim spalą bezpiecznik mogą również uszkodzić kompa , piszę mogą ale nie muszą i są to raczej “ekstremalne” przypadki ale lepiej nie ryzykować , pozatym każde urządzenie w momęcie podłączenia do sieci pobiera większą ilość prądu rozruchowego i czasem może się zdażyć że w chwili podłaczania do sieci urządzenie ulegnie uszkodzeniu powodując zwarcie , to może uszkodzić kompa.

w listwach montuje sie zwykle 10amperowe bezpieczniki ‘zwloczne’, czyli po chwilowym przekroczeniu 10amper,

one nie padaja od razu… ja mam praktycznie caly sprzęt A/V podłączony przez listwe przeciwprzepięciową, czyli

telewizor, wzmacniacz audio - equalizer, komputer, monitor, mini wierze, drukarke, lampke biurkową, zasilacze antenowe,

ładowarki i czasami wszystko dziala jednocześnie… czasami podłączam odkurzacz i jak dotąd NIC NIGDY sie nie przepaliło…

dodatkowo obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem automatycznym 6 amperowym, który nigdy nie wyskoczył, i nie ma

tendencji do nagrzewania sie…

oczywiscie nie radze pod listwy podłączać, czegokolwiek prócz sprzętu audio/video…

jeżeli listwa zasilająca i podłączone do niech ewentualne przedłóżacze sa sprawne i atestowane,

w żaden sposób nie uszkodzone, to napewno nie dojdzie do zwarcia…

natomiast bezpieczniki montuje sie właśnie dla ochrony sprzętu przed zwarciami i to że bezpiecznik

ulegnie przepaleniu oznacza że gdzieś jest zwarcie lub jakieś urządzenie powoduje przeciążenie i