Gniazdko bez bolca, a listwa zasilająca

Witam.

Kupiłem sobie nową listwę zasilającą z takim bezpiecznikiem automatycznym (bo do tej pory miałem bez) i na pudełku jest napisane, że można ją podłączyć tylko do gniazdek z bolcem uziemiającym. Problem w tym, że w żadnym z trzech gniazdek w moim pokoju nie ma takiego bolca i nigdy nie było. Mieszkam w bloku i takie bolce mam tylko w gniazdkach w kuchni i w łazience.

Wiem, że bolce są zalecane, ale sprzęt działa mi na takich gniazdkach od 10 lat (mówię o sprzęcie komputerowym, bo telewizor w drugim pokoju jeszcze dłużej), więc chciałem tylko zapytać, czy jak wszystko działa na zwykłych listwach (z bolcami, ale bez ochrony i bezpiecznika), to czy jak wymienię na taki z bezpiecznikiem, to nic się nie stanie?

Generalnie pokażę zdjęcie gniazdka i jakby ktoś mógł mi powiedzieć, czy da się w nim w ogóle taki bolec zamontować, bo kompletnie nie znam się na elektryce, ale wiem, że blok jest stary i nie wiem co tam w ścianach za instalacje są porobione. I jeszcze pytanie, czy jak się da, to takie bolce trzeba wtedy w każdym gniazdku, czy można tylko w jednym?

http://i.imgur.com/6sz2R7X.jpg

PS. Podpiąłem listwę na próbę do łazienki, gdzie jest bolec. Czy wówczas po włączeniu, ten cały bezpiecznik automatyczny nie powinien być niemożliwy do wciśnięcia? Bo jest luźny, jak bez podłączenia. Czyli wychodzi na to, że te bolce co są, to i tak są lipne…

Te listwy też są lipne, więc pierwsze pytanie, co to za listwa?

Listwa podpięta bez uziemienia sama z siebie nie zaszkodzi.

Gniazdka też się bardzo prosto przerabia, jak nie ma opcji podpięcia kabla uziemiającego.

Oczywiście to co masz trzeba by wymienić na takie z bolcem.

Ale jak nie masz do czynienia z elektryką to lepiej niech to zrobi ktoś kto się zna.

 

Listwę kupiłem tą: https://www.morele.net/listwa-zasilajaca-acar-f5-listwa-zasilajaco-filtrujaca-czarna-3m-143154/