Gnome/Unity - obszar "chwytania" przy zmianie rozmiaru okien


(kozodoj) #1

Jak zmienić rozmiar obszaru po najechaniu na który kursor zmienia się w "podwójną strzałkę" i umożliwia zmianę rozmiaru okna?

Obecnie jest to prawdopodobnie ramka o bardzo małej szerokości (1 piksela???) i utrafienie bez ekwilibrystyki jest trudne. Zwłaszcza, że mam niezbyt precyzyjny touchpad jak na dzisiejsze czasy (Thinkpad R61).

OS: Ubuntu 12.04, Unity 3D/Gnome, sterownik grafiki zamknięty nVidia

(BTW, powoli rozważam doinstalowanie XFCE, bo Unity ciągle mi nie pasuje, choć jest coraz lepsze i przemyślane - ale poczekam jeszcze do wydania wersji stabilnej, bo na razie nie robię niczego wymagającego intensywnego przełączania między oknami. Stabilność wydania 12.04 oceniam rewelacyjnie, jak na obecną fazę rozwoju).

Z góry dzięki za odpowiedzi.


(etam) #2

Kombinacja Alt + środkowy przycisk myszy pozwala na złapanie okna w dowolnym miejscu i przeskalowanie. Podobnie Alt + lewy przycisk myszy pozwala na złapanie okna w dowolnym miejscu i przesunięcie.


(kozodoj) #3

Nie mam środkowego przycisku - to touchpad. Co prawda Ultranav, ale z trackpointa nie korzystam (on niby ma środkowy klawisz).


(Kaka') #4

kozodoj , a co z

?

Z tego co się orientuję sposób ten działa na większości WM.


(kozodoj) #5

Z przesuwaniem okien nie mam najmniejszych problemów. :slight_smile:

Problem jest tylko ze zmianą rozmiaru okna - te okna nie mają ramek, więc utrafić trzeba idealnie w sam brzeg... Kompletny nonsens, niestety.

Swoją drogą, to próbuję się przestawić na Unity, ale jeszcze trochę i napiszę mój pierwszy wpis na blogu DP. Bo momentami mam wrażenie, że twórcom Unity powoli odbiera rozum... Może jeszcze tablet powinienem sobie kupić, żeby przypadkiem nie przyszło mi do głowy pracować jednocześnie w kilku aplikacjach... :lol:


#6

http://www.techdrivein.com/2011/06/unit ... learn.html

Znacznie ułatwia zmianę rozmiaru okien :slight_smile: