Goclever r70 samoistne restarty, zawiechy, zamazany nr. ser

DANE TECHNICZNE:

TABLET: GoClever R70

SYSTEM OPERACYJNY: Android 4.1 (najnowszy dla tego tabletu)

Witam

Zakupiłem kilka dni temu na aukcji allegro Tablet Goclever r70 i niestety są denerwujące problemy:

  • Tablet ciągle się wiesza, sam resetuje, nieraz przez chwilę nie reaguje na dotyk.

  • Ma wciśnięty klawisz głośności “+”

  • Ma starty numer seryjny na tylnej obudowie

Dodam tylko że został kupiony od osoby prywatnej, a na aukcji niestety nigdzie nie padło słowo że tablet jest sprawny, było napisane tylko że tablet nie był używany i stan bdb.

Cytat “tablet używany był dosłownie kilka razy. Niestety nie trafiony prezent. Stan oceniam na bardzo dobry.”

I teraz pytania:

  1. Czy mogę odesłać tablet i zażądać zwrotu pieniędzy od tego allegrowicza? Na jakie przepisy prawa mogę się powołać?

  2. Czy tablet z takimi problemami kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej?

  3. Czy niewidoczny nr seryjny z tyłu na obudowie będzie problemem? Dodam że jest on widoczny na pudełku, jak i w ustawieniach tabletu.

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

Ps: Nie wiem czy to jest odpowiedni dział dla tego problemu, w razie czego proszę o przeniesienie.

Jak najbardziej możesz odesłać. Jeżeli nie był w dziale “uszkodzone”, to brak opisu i występujących usterek dobitnie stawia sprawę po Twojej stronie.

Nie zostałeś o nich poinformowany, a aukcje na allegro są umowami kupna-sprzedaży, nawet pomiędzy osobami prywatnymi.

Reklamuj u sprzedającego i tyle :slight_smile:

lipolop , zapoznaj się, proszę, z tym tematem, a następnie - korzystając z przycisku zmien.gif

Pozdrawiam,

Dimatheus

W 10 dni możesz zrezygnować z zakupionego przedmiotu bez podania przyczyny.

Ja tak bym zrobił, gdybym miał mocne podejrzenia co do “nietrafności prezentu”.

@up:

No nie bardzo. To ma zastosowanie do sklepów, a w pierwszym poście autor pisze, że kupił od osoby prywatnej.

Niemniej w balona nie ma co się dawać robić.

A nie jest czasem tak, że te 10 dni dotyczy każdej umowy zawieranej na odległość?

Bo z tego co piszesz wychodzi na to, że to prawo dotyczy tylko konsumenta

A w sumie teraz to już nie mam 100% pewności… w ich regulaminie jest jasno o przedsiębiorcy:

http://pomoc.allegro.pl/5395/1775/3271/ … -mam-prawa

No a wyżej wymieniają, że przedsiębiorca to:

Tak więc musi to być firma, a dodatkowo sprzedając jako firma na allegro (dany typ konta).

Choć z drugiej strony, to prawo jest “globalne” i odnosi się do każdego np. sklepu internetowego. Wydaje mi się, że sprzedający musi po prostu prowadzić działalność aby taki zwrot był możliwy, głowy jednak za to nie dam.

W tym wypadku jednak jest definitywna niezgodność towaru z umową, a wtedy typ sprzedającego nie ma znaczenia.