GoodRAM - warunki reklamacji?

Witam,

Muszę zareklamować uszkodzone pamięci GoodRAM. Pamięci kupiłem w sklepie za pośrednictwem serwisu allegro (posiadam paragon zakupu, oryginalne opakowanie itp.) Problem w tym że nie wiem gdzie je reklamować, czy bezpośrednio u producenta czy też w sklepie w którym dokonałem zakupu ?

Początkowo byłem przekonany że reklamacji należy dokonywać bezpośrednio u producenta. Jednak po przeczytaniu warunków reklamacji na ich stronie http://wilk.com.pl/strona.php?dzial=warunki_gwarancji mam sporo wątpliwości.

Wszystko fajnie, rejestrować się można na http://wilk.com.pl/wilk_user.php?a=edit jednak “Rejestracja przeznaczona jest wyłącznie dla klientów hurtowych oraz partnerów Wilk Elektronik”. Dodatkowo formularz wymaga podania danych typowych dla firmy takich jak “nazwa firmy”, “nr. faktury” których rzecz jasna nie posiadam jako osoba prywatna nie posiadająca firmy.

Można ten przepis interpretować dwojako i nie wiem czy dobrze rozumiem ale … Towaru nie kupiłem bezpośrednio u nich, tylko za pośrednictwem sklepu. Zatem tylko sklep może reklamować pamięci ?

Towar się odnosi albo do sprzedawcy albo do producenta. Ale w tym wypadku ja bym wolał odesłać do sprzedawcy.

Spodziewam się oporu ze strony sprzedawcy - bo kto chce dodatkowych kłopotów i kosztów z racji przesyłek kurierskich ?

Zastanawia mnie co miałby zrobić taki klient jak ja w przypadku gdyby firma przestała istnieć lub nie odbieraliby przesyłek z reklamowanym towarem ? wtedy zostaję na lodzie bo producent się na mnie wypiął tworząc warunki gwarancji niemożliwe do realizacji przez zwykłą osobę (nie posiadającą firmy oraz nie będącą partnerem) ? ciekawe co na to UOKiK :twisted:

A na stronie głównej widziałeś to? bgda.jpg

Sorry, ale sprzedawca powinien mieć świadomość, że towar, którym handluje, może ulec uszkodzeniu w różny sposób lub posiadać wady fabryczne, więc reklamacja jest czymś normalnym - to nie Ty masz się teraz martwić, co dalej, tylko sprzedawca. Koniec i kropka.

Akurat w moim rozumieniu skoro serwis online służy obsłudze reklamacji, to pomyślałem że można na ich stronie reklamować, co do samej reklamacji to jak sklep stacjonarny to wiadomo idziesz do sklepu i mówisz sprzedawcy co i jak, jak z allegro to wysyłasz do sprzedawcy na swój koszt, z pismem reklamacyjnym, tylko nie żadną paczką pobraniową, i czekasz.

Tylko jeśli wyśle sprzedawcy allegro towar, to zapłaci dwa razy, raz do sprzedawcy, a drugi za wysyłkę od sprzedawcy allegro do serwisu (bo sprzedawca na swój koszt pewnie wysyłał nie będzie, albo nie będzie chciał)… czyż nie?

Najlepiej i najszybciej dowiesz się pisząc zapytanie jak ma wyglądać procedura reklamacyjna w twoim, konkretnym przypadku…

“Zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerem: +48 32 736 90 00 lub e-mail: serwis@wilk.com.pl

PS: Ddatkowo zastanawia mnie zapis: Gwarancja udzielana jest bezpośredniemu nabywcy i nie podlega przeniesieniu. Wszelkie roszczenia dotyczące produktów nie spełniających warunków niniejszej gwarancji mogą być składane jedynie przez klienta, który nabył dany produkt bezpośrednio w Wilk Elektronik S.A.

Jednocześnie Wilk Elektronik S.A. zastrzega sobie prawo wycofania reklamowanych pamięci z serwisu oraz odesłania ich do nabywcy na jego koszt, jeżeli:

• Nabywca nie dotrzymał warunków wymienionych w punkcie 2

• Stan przesyłki odbiega od opisanego w załączonych dokumentach.

• Przesyłka zawiera towar nie zakupiony bezpośrednio w Wilk Elektronik S.A.

Jeśli reklamacja będzie bezpodstawna bądź sprzedawca jej nie uzna to straci za koszt przesyłki w obie strony, jak sprzedawca uzna reklamację to naprawia towar, i wysyła na swój koszt o ile się orientuję.

Reklamowany towar w tym przypadku musi trafić do sprzedawcy. Sam prowadzę sklep i sprawa wygląda tak:

  1. towar od klienta sklep wysyła do hurtowni w której go kupił (na swój koszt)

  2. hurtownia wysyła towar do producenta

  3. po naprawie/wymianie towar trafia do hurtowni

  4. hurtownia wysyła towar do sklepu (na swój koszt)

  5. sklep przekazuje towar klientowi

No chyba że gwarancja jest door-to-door - w takiej sytuacji klient sam wszystko załatwia kontaktując się z producentem sprzętu (w gwarancji zawsze jest podany nr tel.).