Google Play - urządzenie nie jest certyfikowane

Dziś przyszedł do mnie Galaxy J5 2017. Po włączeniu telefonu był Android 7 wraz ze śmieciami operatora sieci Play. Chciałem mieć niebrandowany rom, więc ściągnąłem z oficjalnej strony Samsunga Androida 8.1.0. Zainstalował się bez problemu programem Odin. Wszystko działa, nic nie krzaczy się.
Jedynie wchodząc w Sklep Google Play, mam informację o tym, że moje urządzenie nie jest certyfikowane, ale mogę aktualizować i pobierać aplikacje. Na starym telefonie miałem zainstalowanego LineageOS, więc urządzenie nie było certyfikowane, z prostych przyczyn. Czego to może być przyczyna, że urządzenie na oficjalnym romie nie jest certyfikowane? Logowałem się do konta Google tym samym adresem e-mail, co na starym telefonie, jeśli ma to jakieś znaczenie.

Pobrałeś z oficjalnej strony Samsunga system pod flash Odinem? Ciekawe, pierwsze słyszę o takiej formie dystrybucji softu. Rzuć linka.
Rozumiem, że wgrałeś XEO dokładnie dla twojego modelu? Robiłeś przywracanie ustawień czy lecisz na starych ustawieniach lub przywracałeś je jakimś narzędziem ze starego urządzenia?

Miałem 4, albo 5 plików po wypakowaniu paczki. Linka nie znajdę Ci teraz. Tak, XEO dla J530F. Żadnego narzędzia nie stosuje. Być może i na starych ustawieniach lecę, bo po wgraniu systemu programem Odin, nie przywracałem telefonu do domyślnych ustawień.

Skopiuj sobie ważne dane na kartę/kompa (kontakty możesz na sim lub do chmurki googla), nie zapomnij o fotkach i dokumentach. A potem przywróć ustawienia, zaloguj się do Sklepu, pobierz aktualizacje i zobacz czy jest ok.

Ok, dzięki. Na dniach będę bawić się z tym.

Zresetowałem telefon do ustawień domyślnych. Urządzenie jest już certyfikowane @anon78384242