Google Sketchup - renderowanie i efekt odbicia

Witam.

Na początek chciałbym powiedzieć, że szukałem w Google i na forum rozwiązania mojego problemu, ale jeśli coś przeoczyłem to nie obrażę się za wskazanie linku :stuck_out_tongue_winking_eye:

Otóż korzystam z programu Google Sketchup i Kertykhea do renderingu prac z Google Sketchup’a. Zaprojektowałem sobie samolocik i chciałbym się dowiedzieć czy przy pomocy w. w. programów można osiągnąć efekt taki jak na poniższym obrazku (czyli że ten samolot jest ładny i błyszczący).

4500720536020edd4d6879bd83f73ff7,14,1.jpg

(zdjęcie nie jest moje - pochodzi ze stron TVN24)

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nigdy pewnie nie wyrenderuję super wypasionego obrazka jak w programach za 1000 i więcej złotych, ale przynajmniej coś podobnego.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

IcyMat

To kiepsko sobie zdajesz sprawę. Poszukaj w Google Sketchup opcji związanych z materiałami, jeśli nie znajdziesz nic, co by Ci pomogło, wyeksportuj model do formatu 3ds, następnie zaimportuj do Blendera, gdzie będziesz miał masę opcji.

Już sobie poradziłem z Google Sketchup’em i tym drugim :wink:

Ale dzięki za podpowiedź :wink:

To pochwal się rozwiązaniem :smiley:

Rozwiązanie zostało już podane :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wszystko “odkryłem” przez błąd w jednym projekcie (w GS miałem piękna białą powierzchnię, a w Kertykhea miałem jakieś zielone niewiadomo co). Okazało się, że jako materiał dla owej powierzchni zostało wybrane jakieś zdjęcie trawy :wink: