Gorący HDD

Od paru dni mam nowy dysk twardy o pojemności 250GB firmy Western Digital. Niestety, zauważyłem że pokrótkim czasie od uruchomienia kompitera jego temperatura dochodzi do… 80°C ! :?

Nie znam się za bardzo na sprzęcie więc proszę was o poradę :slight_smile:

Oto dane z programu Everest:

Oprócz tego w skaładce smart (cokolwiek oznaczają znajdujące się tam dane ^^) ujrzałem następujący błąd:

http://i4.tinypic.com/10r46jq.jpg :? Proszę pomóżcie!

S.M.A.R.T. (ang. Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology)

Niestety dyski grzeją się dość mocno. Morzesz zamontować dodatkowy wiatrak dmuchający chłodnym powietrzem na dysk.

Dsyk jest nowy? Jeśli tak to proponuje sie skontaktowac ze sprzedawcą.

dudi4155 czy zakupiles nowy dysk czy byl on uzywany ?

Bo temperatura jak wynika ze screena jest bardzo wysoka … i duzo duzo za wysoka … .

Byc moze program przeklamuje , najlepiej obadaj temperature recznie , dotkinj palcem dysk , jezeli bedzie parzyl to … hmmm … to program nieprzeklamuje .

Ja bym na twoim miejescu oddal go do reklamacji .

Ja również, albo jak nie ma takiej mozliwości to to co zaproponowal McDracullo :

A drugi ewentualnie w obudowie ktory będzie wywiewał nadmiar cieplego powietrza z wewnątrz :slight_smile:

IMO to przekłamania programu/czujnika :wink:

Też mam dysk firmy WD. W Evereście pokazuje mi temp. 54*C

Wyjąłem go z obudowy, dotykałem w każdym możliwym punkcie.

Nie czułem gorąca :-s

Serwis i niech sprawdzą.

Jeśli chodzi o montaż to chyba był prawidłowy w kompie,bo może tu wina że tak się nagrzewa,dodatkowo sprawdź palcem,jak parzy to prawdopodobnie tyle ma - ewentualnie termometr cyfrowy z czujnikiem i pomiar w kilku miejscach dysku.

Dysk jest nowy :slight_smile: A może to wina zasilacza? Kiedyś miałem zasilacz 300W i mój stary dysk też się grzał… Gdy zasilacz się spalił kupiłem 350W i temperatura spadła. Teraz są dwa dyski podczepione na raz więc…