Gothic 2 - niska wydajność

Witam

Jestem zmuszony prosić Was o pomoc. Otóż zachciało mi się zagrać w Gothic 2 Noc Kruka z modyfikacją Początek (Returning). Niezależnie czy mod był zainstalowany czy też nie - czyli inaczej mówiąc niezależnie czy wersja gry była czysta - wydajność jest wyjątkowo niska.

Przykładowo w Khorinis mój sprzęt wyciąga zaskakujące 15-25 klatek, nie więcej. Dla innego przykładu, World of Tanks (gra o niskiej optymalizacji) - ustawienia średnio/wysoko/maksymalne z cieniami i AA - Min 35FPS.

Jako że jestem studentem mam dostęp do MSNDAA przez co posiadam dwa systemy operacyjne: Windows 8.1 x64 oraz 32 bitowy Windows XP specjalnie dla starszych gier takich jak TOCA, World War III Black Gold, Spells of Gold czy Kozacy - oraz oczywiście Gothic.

Specyfikacja jest następująca:

Gra po prostu jest za stara na tak nowy sprzęt i nie jest w stanie wykorzystać całego jego potencjału. Z tym nie da się nic zrobić. Chyba że kupisz sobie starego blaszaka z pentium 4

Totalna bzdura. Grałem w starsze części Gothic na sporo nowszym sprzęcie, również na laptopie i gra działała wyśmienicie. Na Windows 8/8.1 i na Windows 10.

Więc mogłeś mieć szczęście. Poczytaj choćby na forum gothica jak gra się zachowuję na nowszym sprzęcie(głównie radeon HD). To że tobie się udało nie znaczy że całkiem inna konfiguracja ma zadziałać. Mentalność ludzi schodzi na psy…

Tak, ludzie mają problemy, ale Ty napisałeś, że nic się z tym nie da zrobić. Próbowałeś pomóc koledze? Nie wprowadzaj go w błąd. Ludziom czasami coś tam nie działa, ale z czasem udaje się uruchomić.

Kłopot w tym że autor sprawdził już wszystkie możliwości. W dodatku sam przerabiałem ten przypadek i wiem że na to nie ma rozwiązania. Jeśli tak bardzo cię to boli to czemu sam nie podasz jakiegoś rozwiązania?