No i panowie szok… gra tnie się tylko trochę mniej niż na moim starym kompie z przed 3/4 lat.
Kompa mam na Windows 7 Ultimate 64bit dlatego nie wgrywałem DirectX 9 i Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable który był z grą. Wgrałem najnowszego patcha 1.74. Moje pytania: można coś zrobić aby zwiększyć płynność ? Wgrać DirectX 9 i Microsoft Visual C++ 2005 ? Jeśli będzie trzeba mogę przeinstalować kompa na XP ale wtedy zmniejszy się pamięć ram.
To dziwne, że z patchem 1.74 gra Ci tnie. Mam słabszego kompa od Ciebie, a po wgraniu tej łatki wydajność gry zwiększa się o jakieś… 100%. Na myśl przychodzi mi tylko wgranie najnowszych sterowników ze strony producenta, w Twoim przypadku tych: http://support.amd.com/us/gpudownload/w … sta64.aspx
Sprawdź też czy w ustawieniach karty graficznej w menu gry/ustawienia 3D masz wszystko ustawione na domyślne.
Jeśli i to nie pomoże (a zakładam, że i gra i system są oryginalne), to sprawdź czy nie masz jakiś problemów z kartą graficzną (np. nie przegrzewa się), ew. przeczyść kompa antywirusem, zdefragmentuj dyski lub wrzuć logi z OTL w odpowiednim dziale.
Gothic 3 jest grą bardzo specyficzną. Twórcy tworzyli swój własny silnik, aby zbudować świat, który będzie dla nich najbardziej responsywny. Samo tworzenie takiego silnika jest nielada wyzwaniem, a co dopiero zbudowanie na nim gry.
Oczywiście wszystko jest do zrobienia, gdyby nie terminy. Producent naciskał na studio Piranha Bytes i poganiał najbardziej jak tylko mógł. W pośpiechu otrzymaliśmy niezoptymalizowany produkt, który dla niektórych jest wejściem serii Gothic do trumny.
Teraz konkrety: gra, chociaż najbardziej zaktualizowana nie będzie nigdy działać płynnie. Dlaczego? Ze względu za złe zarządzanie zasobami komputera. To nic dziwnego, że na starym komputerze, gdzie było mniej dobroci do zarządzania i wykorzystania gra działała sprawniej.
Patrząc na specyfikację Twojego komputera zdaję sobie sprawę, że możesz być rozgoryczony, ale wiem również, że Gothic 3 nie działa Ci tragicznie.
Pozostają dwa wyjścia: przyzwyczaić się (na prawdę się da ) albo odstawić grę (czego nie polecam).
Gothic 3 był by dużo lepiej zoptymalizowany gdyby Piranha Byte na silę nie próbowała przerobić engine Gothic-a 2 ! nie udało im się więc wzięli się za nowy engine i zabrakło im czasu na optymalizację gry.
np: Skyrim bazuje na średnio zmodyfikowanym enginie Fallout NV. Fallout NV bazuje na minimalnie zmodyfikowanym engine Fallout 3. Fallout 3 bazuje na minimalnie zmodyfikowanym engine Oblivion. A sam Oblivion bazuje na bardzo mocno zmodyfikowanym enginie Morrowind. Więc nie wiem dlaczego nie udało się Pirani czyżby engine G2 był aż tak archaiczny ?
Bo aby Gothic 3 i Gothic 3 ZM działały idealnie potrzebują oprócz patcha CP, optymalizacji w pliku G3.ini
ooo ciekawa informacja w ostatnim zdaniu, napisałeś że potrzeba optymalizacji w pliku G3.ini. Potrzebny jest do tego oddzielny patch ? Jest gdzieś opisane jak to zrobić ? Czy napisałeś to czysto teoretycznie