Gothic 4 - gra się tnie

gothic 4 + hotfix

na średnich detalach gra nie dobija nawet do 20 fps, średnio leci tak po 16-18 fps (przy najwyższych ok. 14-18 fps, na najniższych <28 fps)

b. mnie to dziwi, gdyż G3 (uznany za optymalizacyjną klapę) chodził płynnie przy prawie wszystkich ustawieniach na max

*dodam, że zawsze gram z rozdzielczością 1680x1050 żeby mieć ostry obraz

sprzęt:

windows vista 32-bit HP

Intel Core 2 Quad Q8200

MSI 9600GT 512MB

2 GB RAM DDR2

jakieś rady?

U mnie na sprzęcie z podpisu nie dało się grać. W G3 też praktycznie nie. U brata na GF chodziło w miarę płynnie. Partacze od kodu, ot co.

dodam, że na tych średnich detalach graficzne gra nie zachwyca… niby wszystko wygląda nieźle, ale risen prezentowało jakby lepiej… może to wina za słabego kompa, ale to chyba nie jest normalne, żeby gra wyglądała dobrze tylko na super sprzęcie i max detalach, a na średnich wyglądała po prostu kiepsko… gothic 3 prezentował się duuużo lepiej i działał mimo optymalizacji określanej jako ‘fatalna’.

chciałem sobie zobaczyć, jak będzie się rozwijać seria pod skrzydłami spellbound… to że to już nie jest gothic wiem, ale to nie skreśla gry jako rpg… otóż nawet na to nie mam szans…

to że na takim sprzęcie nie doświadczę ‘wodotrysków’, to było pewne, ale że będzie ona niegrywalna nawet przy jakości G2!!! to jest istna paranoja… kogoś (ogólnie chyba taki trend jest wśród producentów gier) tam chyba zdrowo posrało, bo inaczej tego nazwać nie mogę :confused:

To dziwne bo mam bardzo podobny sprzęt jak ty proba i podczas gry na full detalach mam 20 fps i gra chodzi płynnie. G3 też chodził nieźle.

czym się różni twój sprzęt od mojego? :wink:

poza tym, na full detalach dobija do tych 20, ale są spadki do 14fps…

tak czy inaczej, 20fps jest sporo poniżej granicy grywalności :confused:

edit:

zużycie ramu - ~80%

zużycie cpu - <70%

zużycie pamięci gpu - poniżej 330MB

obciążenie kontrolera pamięci - max 30%

jednak…

obciążenie gpu rendering core - do 99% ;(

Co się dziwić skoro grasz w rozdzielczości 1680x1050. Grafa najnowsza już nie jest. A jeśli chodzi o wygląd gry to u mnie na średnich też nie wygląda rewelacyjnie. Taka już jest ta gra. Twórcy skupiają się nad super wypasionym silnikiem, ale olewają słabszy sprzęt, przez co często gra na średnich i wysokich chodzi podobnie, albo jej wygląd jest beznadziejny, i przypomina gry z przed kilku lat. Tak więc nic się nie poradzi, najlepiej zmniejsz trochę rozdzielczość, to przyspieszy gierkę.

Po piewszym hotfixie, wyszedł jeszcze drugi: http://fun.idg.pl/ftp/gry_11143/Arcania.Gothic.4.Patch.HotFix.2.PL.html

On powinien naprawić problem.

@marian3k: to chyba normalne, że gra się na natywnej rozdzielczości monitora… do wyboru jest jeszcze 1280x800, wszystko jest rozmazane, interfejs nie mieści się na ekranie, a ilość klatek na sekundę nie dochodzi nawet do 30! paranoja!

dodam, że na tych średnich detalach (1680x1050) widać łączenia tekstur, a raczej przerwy między nimi! nie widziałem takich rzeczy od jakiś 10 lat! na łączeniu np. trawy i drogi widać piksele wielkości głowy bohatera (o ile nie większe)

ogólnie, przy 1280x800 i średnich, gra prezentuje się chyba gorzej niż Gothic 2, przy czym nadal jest totalnie niegrywalna…

a Risen chodził jak burza przy wszystkim na maksa… tylko AA miałem ustawione na drugą największą wartość, bo zdarzały się momenty, że było lekkie przycięcie, co jest nie do przyjęcia… z resztą nie było widać różnicy między tymi ustawieniami


a co mi tam, myślę sobie… popsuję sobie klimat i radość z gry i pogram na tych 1280x800 (w okienku oczywiście), jednak gra wciąż ma max 30fps (średnie detale) ze spadkami do 20 (w tej wioseczce na początku gry), co nie napawa optymizmem co do dalszej gry i np. walki z wieloma przeciwnikami, czy też oświetlanych pochodniami lochów/jaskiń.

poza tym, przy tych 30fps, wrażenie płynności jest taki, jakby tych klatek było ze 15 :confused:

zobaczymy co da ten drugi hotfix, ale nim się ściągnie…

edit: z drugim hotfixem bez zmian…

hmm… gdzie ja odłożyłem płytę z Risen…

procek Phenom II x4 955 3.8 GHz

Radeon 4870 x2

4GB DDR3 1600 mhz Patriot

Płytka Asusa M4A77T

i na High detalach od 19 do 24 klatek 1680x 1050

medium 22-26

Low 26-30

to jakaś porazka powinno śmigac ze 40 klatek tym bardziej ze mam karte podkrecona na 950/ 1000

windows 7 ultimate

ta gra jest poprostu żle zoptymalizowana, Metro 2033 mam na high 31 fps

jak temu zaradzić?

  1. Masz procesor AMD czyli tracisz kilka fps względem intela

  2. Skoro masz 20fps to ewidentnie gra korzysta tylko z jednego GPU.

U mnie G4 + hotfix chodzi od 20fps do 40fps w 1440x 900 w High Detal

no to lipa nowa gra i nie obsługuje 2 gpu ciekawe czy jest jakiś sposób na to:/

Może to być wina gry ale bardziej prawdopodobne to wina driverów.