GPU-Z dziwny odczyt

Witam, mój komp to: i5 10400f, msi z490 a pro, G.SKILL 32GB (4x8GB) 3200MHz CL16 Ripjaws V Black, Inno3D RTX 3060 8gb (stery z dzisiaj 528.24), spc vero l3 600, buda Regnum RG6V TG 4X120mm, sys: Win 11 Home 22H2, w idle „memory controller load” jest zawsze na około 50%-60% a nie powinien być na zero 0% a gdy gram w wieska 3 to utrzymuje się na około 40% a przy civ 6 na około 17%? czy jest się czym martwić ? a może to błąd pomiarowy ? czy to jest normalne ? czy może to uszkodzić kartę? na zagranicznym forum wyczytałem że: „Buffer usage is good. Makes everything smoother and faster, and also saves on power a little bit.”

Zasada jest taka. Im mniej tym lepiej. Problemy zaczynaja się wtedy gdy to przekracza 100%.
Wtedy może to oznaczać, że kontroler pamięci w GPU jest przeciążony, w wyniku czego GPU może nie mieć wydajnego dostępu do własnej pamięci, co może prowadzić do problemów. W niektórych przypadkach wysokie obciążenie kontrolera pamięci może być również spowodowane problemem z pamięcią GPU, takim jak wyciek pamięci lub wadliwe układy pamięci.
Poza tym Kontroler pamięci to chip lub obwód, jedne sa bardziej wydajne, inne mniej.

czyli mam się przejmować ? kontroler przeciążony w idle… w procesach jest czysto, gry chodzą idealnie, karta jest nowa, czy jest to związane z windowsem albo nowymi sterownikami ?

A przekroczyło kiedyś 100%. Nie ma minimalnej normy. Jest maksymalna. Procentowe wartości zaleza od karty graficznej.

to „zabawka” która zarządza przepływem danych między GPU a pamięcią.
Odpowiada za koordynację przesyłania danych do i z układów pamięci na karcie graficznej oraz za zapewnienie GPU dostępu do danych potrzebnych do wykonywania obliczeń.
Zaś

jest miarą obciążenia kontrolera pamięci na karcie graficznej.

4 banki pamięci ram maja na to wpływ ? „to „zabawka” która zarządza przepływem danych między GPU a pamięcią.”? dobrze to rozumiem ?

To kontroler i jego jakosc ma wpływ. Od jego wydajności zalezy szybszy lub wolniejszy dostęp GPU do pamięci. Odpowiada również za korekcje błedów i taktowanie pamięci.
P.S. System operacyjny równiez uzywa GPU. Masz Win 11. Jak on u ciebie działa wiesz tylko ty.

czyli nie ma problemu ? :smiley:

Sprawdzaj system. Teoretycznie nie powiniem obciażac na tyle GPU, o ile sprawny.

mam wrażenie ciągle że ten windows 11 jest niedorobiony… :confused:

Mam windows 10. U mnie po otwarciu systemu i wejściu jedynie na strone DP, Memory Used to 131 MB. U ciebie 589 MB. Ponad cztery razy wiecej. Natomiast sensora Memory controller sprzęt nie ma więc nie jestem w stanie podać jego wielkości.