Grafika 3d i co dalej?


(Ja) #1

Witam,

Umiem tworzyć grafikę 3D w programie Wings 3D, ale co dalej?

Czy mogę zrobić grę , nie mając umiejętności programowania (za wyjątkiem podstaw).

Chcę grę udostępnić na licencji darmowej lub sprzedawać więc silnik nie morze być demo.

Ile kosztuje robienie gotowego silnika prze kogoś lub kupno?

ps. jeżeli można zrobić podmiankę mapy w jakiejś grze tym programem to też napiszcie

Z góry dzięki.


(kijek) #2

Bez umiejętności programistycznych, to tylko Blender Game Engine (wbudowany w darmowy program do modelowania 3D o nazwie Blender), jednak nawet w nim wiele nie stworzysz bez znajomości języka programowania (w tytm wypadku Python).

PS. Do nauki BGE polecam stronę www.troman.pl.


(Jumpsmerf) #3

Umiejętności programistyczne (dla Windows najlepszy jest C++) to podstawa dla tworzenie gier, a dobry engine kosztuje naprawdę grube pieniądze (chociaż są też z tego co wiem darmowe).


(kijek) #4

Podaj choć jeden sensowny powód, dla którego C++ miałoby być najlepszym językiem dla Windows.

W Yo Frankie to ty pewnie nie grałeś, jest to gra stworzona w BGE. A tu przykładowe, ładne demko stworzone w BGE: http://sharex.xpg.com.br/files/81632946 … 0.rar.html.


(roobal) #5

Jeśli lepiej sprawdzasz się w tworzeniu grafiki to moim zdaniem lepiej jakbyś się skumał z kimś kto ma pojęcie o programowaniu. Nawet wśród twórców gier są programiści i graficy. Co do silnika to zależy jaka to gra ale możesz wykorzystać na początek np. silnik Quake3 udostępniony na wolnej licencji, chyba nawet na GNU GPL. Jeśli chcesz jednak sprzedawać grę lub gry to moim zdaniem lepiej jak zbierzesz sobie ekipę, bo sam się raczej zajedziesz jak będziesz chciał tworzyć grafikę i programować a do tego jeszcze się uczyć programowania, więc łatwiej Ci będzie opłacić jakiegoś programistę, bo i tak będziesz miał zysk ze sprzedaży.

Pozdrawiam!


(Jumpsmerf) #6

Wiadomo, że zależy to od osobistych preferencji osoby może pisać w czym chce w Java, Pythonie, czy nawet Pascalu (lub kto woli w Delphi), ale C++ jest dla wielu osób najlepszy do pisania gier.

Poza tym jest darmowy kurs C++ “Od zera do gier kodera”, po opanowaniu którego gry się nie stworzy, ale na stronie twórców jest dokończenie tego kursu, co daje mocne podstawy do tworzenia gier.

Oczywiście jeśli chce robić komercyjne gry, to tak jak roobal napisał zebrałby ekipę, w której on byłby tylko grafikę, bo w dzisiejszych czasach ekipa 50 osobowa to bardzo mała grupa. :wink:


(Żółta`Ciżemka) #7

Może lepiej porobić jakieś porządne mody ? Np. na sliniku Source. Counter Strike też był modem, Team Fortress, Garry mod, a Valve dogadało się z twórcami i sprzedaje.

Opłacalne by było robienie takich bardziej minigierek, takich jak np. World of Goo (twórcy sprzedawali gierke na swojej stronce, z tym że każdy wpisywal sobie kwote jaką chce zapłacić + posprzedawali gry do czasopism np. CDA czyli cośtam zarobili) . Tylko tutaj liczy się genialny pomysł, a nie mega umiejętności programowania czy tworzenia grafiki. Albo możesz porobić dla treningu mody do gier, nowe, bronie, misje jakieś ulepszenia, tyle że tego się nie sprzedaje.

@kamil-s Pochwal się co już stworzyleś w Wings 3D :smiley: