Grafika 3d jak zacząć?

Witam mam 18 lat chodzę do technikum informatycznego i chciałbym zająć się grafiką 3d a głównie tworzeniem grafiki do gier , animacji jak i czasami tworzeniu modeli różnych.Od czego zacząć jaki program i skąd się uczyć.Ja myślałem aby robić na blenderze w najnowszej wersji co sądzicie o tej opcji i czy były by jakieś materiały dobrze by było aby po polsku??

Ja polecam zacząć w Blenderze, ponieważ jest darmowy, po chwili staję się prostym programem, i jest bardzo dużo dobrych poradników po polsku jak i po angielsku, na dodatek bardzo łatwo eksportować modele to Unity 3D, dzięki czemu można robić własne gry, odnośnie poradników to jedne z lepszych robi Andrew Price, Piotr Arlukowicz, BlackZonePL oraz Ray Mairlot

Zacznij się bawić Blenderem i spróbuj robić to,co tłumaczą w poradnikach