Grafika 3D w vb.net


(adan2013) #1

1.OpenGL czy DirectX jest łatwiejszy w wykonywaniu kamery i mapy o podobnym działaniu jak w grze The Sims

2.Jest jakaś książka (najlepiej wydawnictwa Helion), która porusza dany temat?

3.jest jakaś seria poradników na YT?


(pulka103) #2

Dla .NETowskich języków masz SharpDX (DirectX) i OpenTK (OpenGL). Żadna z tych bibliotek nie ułatwi Ci zadania sama przez się. Chodzi raczej o jakość biblioteki i wydajność.

Ja polecam SharpDX  (http://sharpdx.org/) z uwagi na prędkość działania i mały wrapper SharpDX Toolkit który upodabnia bibliotekę do XNA.


(adan2013) #3

Zauważyłem że do SharpDX jest mało przykładów do vb.net, ale do OpenTK trochę jest więcej materiałów.

Przeglądając internet napatoczyłem się kilka razy na GDI+-możecie wytłumaczyć o co w tym chodzi?

I jeszcze jedno pytanie: a jak sprawa stoi z gotowymi silnikami graficznymi?


(pulka103) #4

GDI+ to podstawowy komponent systemowy odpowiedzialny za rysowanie obiektów, daj sobie z nim spokój.

Generalnie sprawa z .NET jest taka, że musisz chociaż troszeczkę umieć C# by przynajmniej czytać bo większość przykładów jest w nim napisana. Gdy już umiesz go czytać to konwertowanie przykładów na Visual Basica nie powinno sprawić problemów :wink:

Ostatnio popularny staje się Unity 3D ale nie wspiera on Visual Basica :/ 

Możesz skorzystać z MOgre (http://www.ogre3d.org/tikiwiki/MOGRE).


(adan2013) #5

Czyli jednym słowem nie unikne spotkania z C#. Pytanie czy opłaca się pozostać przy VB czy przejść na C# i wykorzystać wszystkie materiały z internetu oraz XNA Game Studio 4.0, z którym kiedyś próbowałem pracować.


(pulka103) #6

Moim zdaniem dobrze przejść na C#. To w sumie główny język .NET z tego co słyszałem (a słyszę wiele głupot).

Mi tam się dobrze w nim pisze ^^