Grafika 3D w vb.net

1.OpenGL czy DirectX jest łatwiejszy w wykonywaniu kamery i mapy o podobnym działaniu jak w grze The Sims

2.Jest jakaś książka (najlepiej wydawnictwa Helion), która porusza dany temat?

3.jest jakaś seria poradników na YT?

Dla .NETowskich języków masz SharpDX (DirectX) i OpenTK (OpenGL). Żadna z tych bibliotek nie ułatwi Ci zadania sama przez się. Chodzi raczej o jakość biblioteki i wydajność.

Ja polecam SharpDX  (http://sharpdx.org/) z uwagi na prędkość działania i mały wrapper SharpDX Toolkit który upodabnia bibliotekę do XNA.

Zauważyłem że do SharpDX jest mało przykładów do vb.net, ale do OpenTK trochę jest więcej materiałów.

Przeglądając internet napatoczyłem się kilka razy na GDI±możecie wytłumaczyć o co w tym chodzi?

I jeszcze jedno pytanie: a jak sprawa stoi z gotowymi silnikami graficznymi?

GDI+ to podstawowy komponent systemowy odpowiedzialny za rysowanie obiektów, daj sobie z nim spokój.

Generalnie sprawa z .NET jest taka, że musisz chociaż troszeczkę umieć C# by przynajmniej czytać bo większość przykładów jest w nim napisana. Gdy już umiesz go czytać to konwertowanie przykładów na Visual Basica nie powinno sprawić problemów :wink:

Ostatnio popularny staje się Unity 3D ale nie wspiera on Visual Basica :/ 

Możesz skorzystać z MOgre (http://www.ogre3d.org/tikiwiki/MOGRE).

Czyli jednym słowem nie unikne spotkania z C#. Pytanie czy opłaca się pozostać przy VB czy przejść na C# i wykorzystać wszystkie materiały z internetu oraz XNA Game Studio 4.0, z którym kiedyś próbowałem pracować.

Moim zdaniem dobrze przejść na C#. To w sumie główny język .NET z tego co słyszałem (a słyszę wiele głupot).

Mi tam się dobrze w nim pisze ^^