Grafika siada [XP]


(Koniu7) #1

Witam od... dziś mam problem z grafiką, nigdy takich problemów nie miałem... dziwne. Otóż sytuacja przedstawia się następująco:

wchodze na komputer (korzystam z niego włączając uprzednio), moim drugim krokiem jest logowanie się na użytkownika.

Następnie włączam gg, mozille i jest wszystko w porządku. Lecz gdy włącze jakąś grę (w moim przypadku Far Cry - fajowa), grafika siada. Tzn, takie kropki na calym obrazie (zrobiłbym ss ale tego już nie ma - znikło). Ale to nie wszystko. Jakąś godzinę temu, robiły sie te kropki, kolory się zmieniały i dostawałem reseta. I tak w kółko, ledwo co włączyłem kompa i logowałem i już reset.

Przywróciłem system, włączyłem CHKDSK i przeszło (o dziwo) lecz znowu teraz te kropki powstają i boję się że to nie pomogło... a chce sobie pociupać bo nudy. Proszę o pomoc kochanos czytelnikos dobros programos forumos.

Dzięki z góry


(Drobok) #2

Pierw sprawdziłbym chłodzenie ;]


(Koniu7) #3

Płyta główna 33 stopnie

Procesor 48 stopni

dysk 35 stopni.

w normie? sprawdzałem wentylatory - działają


(ra-v) #4

Jaka grafika, czy ma chłodzenie aktywne czy pasywne oraz sprawdź palcem temperaturę przed graniem i po zwieszcze.


(Koniu7) #5

Grafika proszę pana to

GeForce4 MX 440 with AGP8X

chłodzenie aktywne tzn jeśli dobrze rozumiem chodzi o wentylator.

a co do palca to tak zrobie.


(system) #6

Napisz ile lat ma twój komputer i czy robiłeś coś w środku komputera? Grafika wykazuje uszkodzenie i albo sama ci wysiadła z powodu wieku /mocno leciwa grafika/ albo sam coś uszkodziłeś np czyszcząc nieumiejętnie wnętrze komputera, np szczotką ze sztucznego włosia. Twoja grafika jest mało wydajna i rdzeń nie osiąga wysokich temperatur, więc trudno o jej przegrzanie.


(ra-v) #7

Ja mam identyczna grafę bez wentylatora i nawet bez dodatkowego wentylatora choć parzy to działa.


(Koniu7) #8

no z 8 lat to juz bedzie miał... jak coś włącze to własnie takie syfy sie pojawiają tnie grafe, kolory inne i koniec ale dziwne bo juz mialem tak pare razy i samo przechodziło

-- Dodane 20.11.2010 (So) 16:13 --

pul1.jpg

to sie właśnie dzieje jak coś odpale jakąs gre albo program... komp zaczyna ścinać... gdy wszystko wylacze to sie w miare normuje ale co mi po tym ze moge oglądac pulpit... wie ktoś co jest nie tak?


(Koniu7) #9

Tak wszystko działa ale może są za cienkie te wentylatory i dobrze nie chłodzą ;/ nie wiem o co biega nigdy takich problemow nie mialem


(ra-v) #10

Czyszczenie lub radiator nie dotyka GPU tak jak powinien, bo się obluzował albo coś,

Kup pastę, odepnij radiator, wyczyść, nałóż pastę i przymocuj.


(Koniu7) #11

przepraszam ale jaką pastę

-- Dodane 21.11.2010 (N) 0:24 --

to jest cos chyba ze zbyt wysoką temperaturą... bo wylacze kompa na 15 min, pozniej wlacze i dziala wszystko ok, a po 15 minutach zaczyna grafa siadac... zainstalowalem drugi wentylator; jeden jest pod na radiatorze a drugi na karcie z góry i tak to nic nie daje ;pp sam nie wiem ocb

-- Dodane 21.11.2010 (N) 0:26 --

o i taki dziwny zapach sie wydobywa... jakby spalenizna


(system) #12

na ekranie to ci się pojawiają artefakty spowodowane zapewne tym że karta ci się przegrzała i wystąpiły tzw. zimne luty


(Koniu7) #13

przegrzała? ale jak to możliwe skoro zainstalowałem na niej 2 wentylatory :stuck_out_tongue: i nigdy nie miałem takich problemów ze sie przegrzała nawet podczas grania... a jesli nawet to co moge zrobic zeby te "zimne luty" nie wystepowaly?


(ra-v) #14

Napisałem że

więc dmuchanie nic nie da.

Termoprzewodzącą.

A stara pasta to takie białe bagno co widać po zdjęciu CPU lub GPU.


(Koniu7) #15

ale co to jest GPU? to pod radiatorem?


(ra-v) #16

Na przykład;)

Google też umie szukać


(Koniu7) #17

miałeś racje chyba .... bo jak zaczyna mi sie to robić to wystarczy że przytrzymam karte i jest ok :stuck_out_tongue: tak jakby wibracje byly za duze i to działa na grafike... jak przytrzymuje to wibracje zanikają i działą... dziwne.. .tylko co zrobic zeby to przestalo


(ra-v) #18

Ka nie mam wentylatora więc nie wiem jakie jest mocowanie w Twojej karcie.

Ja mam tzw kołki i sprężynki, i gdyby u mnie się to działo po prostu ściągnął bym, zrobił co wcześniej opisałem i sprawdził jak działa. Jednak jeśli okazało by się że mocowanie się wysłużyło to coś bym podłożył pod sprężynę, jakąś podkładkę żeby był lepszy docisk.

Możliwe że pasta się wytopiła i zrobiło się nierówno pod radiatorem.


(Koniu7) #19

spróbuje tak zrobić ;p dzieki za pomoc