Green screen na monitorze

Zielony ekran pojawia się od czasu do czasu bardzo różnie, ale jeszcze nie zdarzyło się podczas gry tylko przy używaniu przeglądarki, eksploratora windows itp. Komputer zakupiłem nowy z xkom’u ze złożeniem go. Sterowniki do wszystkiego aktualne, testy wykonałem przeróżne, 3d markiem, occt, memtest i wszystko jest wporządku. Dodam tylko że myślałem że może jest to wina kabla hdmi, ale ten wymieniłem i błąd się nadal powtarza. Nie wiem co jest lipne czy monitor czy np. karta graficzna. Problem ten występuje dość rzadko tzn. moge korzystać z komputera przez 3 dni po 6h i wyskoczy dopiero ostatniego dnia. Specyfikacja jak poniżej:

  • AMD Ryzen 5 3600
  • Sapphire Radeon RX 5700 XT PULSE 8GB GDDR6
  • MSI B450 TOMAHAWK MAX
  • Patriot 16GB (2x8GB) 3200MHz CL16 Viper 4
  • SilentiumPC Fortis 3 140mm
  • SilentiumPC Supremo L2 650W 80 Plus Gold
  • SilentiumPC Regnum RG6V TG Pure Black
  • WD 1TB M.2 PCIe NVMe Blue SN550

Zróbmy tak. Puść heaven benchmark, on pozwoli wyeliminować z listy podejrzanych procesor, jak benchmark zadziała to już jest ok.
Generalnie jak poczytasz po necie to dowiesz się że nie wiadomo czemu, ale nowe radeony tak miewają.

Na najnowszych sterownikach AMD, albo instalowac te troszkę starsze, albo zostać przy W10. :wink:

Benchmark zrobiony, wszystki gites chyba. Sterowniki miałem najnowsze bodajże 20.8.1 i miałem green screena i zainstalowałem później 20.4.2 i nadal występował.

Min FPS 9.6 i Max 420.4? Troszkę to podejrzanie wygląda moim zdaniem. Minimalna jest za niska a maksymalna za wysoka.

Zamiast heavena zrób superposition https://benchmark.unigine.com/
Jak patrzę na leaderborda to tam wychodzą wartości fps dla high 73.73 / 94.24 / 113.97 min/avg/max
https://benchmark.unigine.com/results/rid_16f40fff802741799106573ebaf81519

Dla heaven nie widzę listy benchmarków

Takie kwiatki wychodzą, jeśli wyłączy się antialiasing (u mnie bez AA wyszło 17,3/310,6; z AAx8 wyniki wychodzą “normalniejsze”).

Zainteresowało mnie natomiast 4GB pamięci przy modelu GPU. 5700 XT ma chyba 8GB VRAM. Karta została źle rozpoznana przez sterownik?

BIOS aktualny ?

Z 4GB pamięci chyba jakiś błąd po prostu gdyż w techpowergpu oraz cpuz pokazuje 8GB.


BIOS aktualny.
Pobieram superposition, wstawię zaraz po zrobieniu testu.

Wyniki z superposition’a

Sorki aesereht, nie zauważyłem że podałeś wyniki dla HIGH, a więc i one poniżej:

no wygląda normalnie…

Poszukałem w sieci i nie jesteś jedyny z takim problemem

https://www.reddit.com/r/AMDHelp/comments/enba48/rx_5700_xt_constant_green_screening/

autor rozwiązał problem zwracając kartę póki dostał działającą :smiley:
Dodatkowo patrząc na informacje odnośnie wydania sterownika do karty:
https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-20-4-2

Masz tam np:

-Using Edge™ web browser to playback video content with a multi display system configuration may cause a system hang or crash after extended periods of use.
-Desktop or In-game corruption may occur intermittently when HDR is enabled.
-Some users may still experience black screen or system hang issues during extended periods of gameplay. AMD will continue to monitor and investigate reports of these issues closely.
-Radeon RX Vega series graphics products may experience a system crash or TDR when performing multiple task switches using Alt+Tab

Możesz wyłączyć jeżeli masz włączone wyłączyć Enhanced Sync. Wyłączyć HDR jeżeli masz włączone, albo czekać na nowe sterowniki, bo z tego wynika że coś jest nie tak z tą serią radeonów.

Rozumiem, chyba będę musiał zwrócić kartę, ale zanim to zrobię xkom odpisał na zawiadomienie o problemie w ten sposób, cytuje “będzie potrzebna ekspertyza w dziale serwisowym” więc chyba całego sprzętu a nie samej karty, toteż wyśle to do xkomu najpierw. Dzięki za każdą odpowiedź.

IF mniej niż 14 dni przy zakupie internetowym THEN zwrot bez podania przyczyni, nie reklamacja, rękojmia etc.

Niestety pierwszy raz problem pojawił się jakoś po 1.5 tygodniu i wtedy nie wiedziałem czy to zły kabel czy sterowniki, w skrocie minęło już 14 dni.

Najlepiej cały, bo jest szansa, że w innej konfiguracji błędu nie uda się odtworzyć bądź może się okazać, że to nie karta graficzna.

Tutaj pytanie czy na ~10 dni poradzisz sobie bez komputera (wysłanie 2 dni, odesłanie 2 dni, sprawdzenie no zależy od nich powiedzmy 3-5 dni, +2 dni bo weekendy i masz 9-11 dni) jeżeli będzie ci bardzo potrzebny wtedy możesz rozważać przesłanie samej karty.

Dodatkowo najlepiej jakbyś dołączył opis jak to się dzieje i przykład video albo zdjęcie, abyś nie dostał odpowiedzi, że wszystko jest ok. Wtedy przynajmniej jak nic nie znajdą to wymienią na inną.

Wiec rękojmia, nie gwarancja. :wink:

Najlepiej rejkojmia :slight_smile: ale i tak sprzedawca najpierw będzie próbował naprawić a potem dopiero wymienić lub w ostateczności zwrócić kasę :smiley:

Już wysłałem zgłoszenie zaznaczając opcję gwarancji ;/
A moglibyście wyjaśnić różnice między rękojmią a gwarancją? Tak po chłopsku nie z wikipedii :smiley: