Grim Dawn 1.1.9.0 - Definitive Edition

Witam, za 4 dni mija 5 lat od premiery tej gry, więc pewnie mało kto w to jeszcze gra, przypomnę że niedawno powstała bardzo prawdopodobnie ostatnia aktualizacja tej gry - może zrobią góra wersję 1.1.9.X albo tylko Hotfixa i tyle.

Mam pytanie co Wy na to (czy są szanse) żeby producent wypuścił nowe tekstury (jak HDRP do Wiedźmina 3 tyle że oficjalnie), a także czy zrobią łatkę DX12 ?? Zanim zaczniecie kręcić głowami że to drugie jest niemożliwe to dodam że młodszy brat tj. Titan Quest (2006) po 15 (!) latach (2020) dostał patcha (2.7) z DX11 a wcześniej chodził cały czas na DX 9.0c zwanym też 9.3 albo 9_3.

Ps. Gdyby zrobili jedno i drugie gra wyglądałaby jak nowa.

Może temat nie wydaje się ciekawy dla Was, ale Titan Quest i jego następca “duchowy” czyli Grim Dawn to moje ulubione gry aRPG czyli “hack and slash” i nigdy mi się nie znudzą tak jak znudził się Diablo 2 czy Dungeon Siege 2, ponieważ ilość klas (+ gwiazdozbiory) np. w Grim Dawn (8+28=36) które dodatkowo można każdą rozwinąć, mniej lub bardziej, inaczej powoduje że nie sposób się nią znudzić :slight_smile:

A jakie to ma znaczenie?
Gra się w grę nie w API, no chyba że ktoś rozważa partyjkę w visual studio.

Jak się mu będzie opłacało to wypuści, jak nie to nie.

W DX12 można dodać lepsze efekty graficzne i niskopoziomowe API da więcej FPSów więc monitory 120/144/240 Hz będzie można lepiej wykorzystać. Grim Dawn powstał na silniku Titan Questa i ma zasadniczą niedogodność w spadku po nim tj. wykorzystuje jeden rdzeń na 100% a resztę na 5-10 %. Kombinowałem z dwoma programami żeby było “pi razy drzwi” równo, ale u mnie to jakoś nie działa.

“Stary” program:

“Nowy” program:

Oczywiście robiłem też to ręcznie przez Menadżer Zadań tj. Szczegóły-> Grim Dawn-> Ustaw koligację i też nic, zawsze wybierze gra jeden wątek i ciśnie go na maksa a resztę ledwo co tyka.

Jeżeli silnik jest od początku budowany z myślą o niskopoziomowym API, to można uzyskać większą wydajność. Jeżeli DX12 stanie się “przybudówką” żeby dorzucić kilka efektów z DXR/RTX to na żadne wzrosty wydajności bym nie liczył, wręcz przeciwnie.