Witam.
Problem dotyczy konkretnie gry Counter-Strike 1.6 na silniku GoldSrc (oparty na Quake engine).
Od jakiegoś dawnego czasu ludzie zaczęli mieć problemy z tzw gameplayem i rejestracją pocisków. Grało się niekomfortowo. Gra nie była do końca płynna. Na forum steama jest 187 stron tematu w którym ludzie próbują rozwiązać ten problem. Chciałbym zaznaczyć że nie dotyczy to wszystkich. Na moje oko ok 10 procent graczy. Może mniej.
Ciężko w to uwierzyć ale wydaje mi się że ja znalazłem przyczynę problemu ale niestety nie potrafię poradzić sobie z jego rozwiązaniem. Mam nadzieję że będziecie wstanie pomóc mnie i wielu innym graczom. Do rzeczy:
Każdy chciałby aby gra działała przy 100 fps. Daje to najlepsze warunki do gry.
Dzięki komendzie net_grap 1 mamy możliwość śledzenia parametrów naszego połączenia i pracy komputera na bieżąco.
Najważniejsza jest linia która odpowiada za jakiś rodzaj opóźnienia w renderowaniu klatek albo wysyłaniu pakietów.
W każdym razie kiedy ustawię fps_max 100 owa linia jest baaaardzo nieregularna. Natomiast dla fps_max 30 mam idealnie prostą linię. fps_max 30 to za mało więc próbuję dalej. fps_max 45. Teraz kolejne kropki układają się na zmianę na dwóch kolejnych wysokościach. Następnie dla fps_max 60 dostaje prawie prostą linię (o jeden poziom wyżej niż dla 30) z kilkoma odchyłkami. Teraz gra się w miarę ok, rejestracja pocisków działa, rozrzut prawie prawidłowy. Ale to wciąż nie 100. Dalej dla 90 dostaje coś co przypomina linię z wieloma odchyłkami w obie strony.
http://sheaker.studentlive.pl/pliki/graph3.png
Ewidentnie chodzi o wielokrotności fps_max 30. Wtedy gra działa poprawnie. Jednak z jakiegoś innego powodu dla wyższych wartości też pojawiają się częste odchyłki mimo ze mamy do czynienia z wielokrotnością 30. Jednak widać też że charakter linii układa się w prosto co nie ma miejsca w wypadku fps_max 100 gdzie każda kropka jest gdzie indziej.
http://sheaker.studentlive.pl/pliki/100.png
U większości graczy jest równa zielona linia i fps_max 100 co daje pełny komfort gry. Zatem przyczyna musi leżeć w hardware, software albo w jakiś ustawieniach.
Ewentualnie przydatne informacje: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Windows XP sp3 bez żadnych modyfikacji
Intel Core2Duo E4500 2.2Ghz
Radeon HD 4670 1gb
Xonar DS
2*1 gb DDR2 RAM Kingstone
To wszystko na Gigabyte GA-945GCMX-S2 (Rev. 6.6)
Dysk 1tb i 160gb na system.
DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Jako centrum sterowania układem graficznym jest u mnie Ati Tray Tools
Grę uruchamiam w opengGL na rozdzielczości 640x480 100hz
Z internetem łączem się po linii TP modemem Sagem F@st 800. Używam programu cfosspeed.
Macie jakieś pomysły w czym może tkwić problem?