GTA 4 w nocy spadek płynności gry


(Pawelk96) #1

Witam serdecznie mam pytanko. Mam taki sprzęcior 3.00 GHZ intel core i5 grafika GeForce GT545 3GB 6GB RAM gram na wysokich detalach tylko renderowanie full i cienie wyłączone. Benchmark gry pokazuje 59 FPS sprawdzałem frapsem to i owszem sięga przy dobrej pogodzie do 60 spada do 40-45 w nocy przy grubej akcji. Mogę sobie to jakoś podbić jeszcze? Wiem, że karta to nie szaleństwo ale jednak 3GB do ,,cudownie zoptymalizowanej GTA 4'' chyba pasuje? Chciałbym poznać opinie na ten temat :smiley:


(struart) #2

I tych 3 GB nie wykorzystujesz mało która gra używa więcej niż 1 GB więcej to tylko chwyt marketingowy.


(Mutant5) #3

Pamięć na karcie nie da jej większej wydajności. Przydaję się przy wysokich rozdzielczościach i wygładzaniu krawędzi.

Po co Ci więcej niż 40 fps, skoro tyle jest w zupełności wystarczające do płynnej rozgrywki?


(Pawelk96) #4

Dziwna sprawa bo w nocy (deszcz, mgła) czuć lekkie zamulenie a fps na poziomie 50 w najgorszym przypadku 45 przy większej akcji. W dzień bardziej puste miejsca miałem 70 a ogólnie z 50-55. Te zamulenie w nocy to firmowe w tej grze? Może mi ktoś to wyjaśnić :shock: (suwaki po 30) gram na rozdziałce 1400x900 bodajże


(struart) #5

Nie dziwne tylko normalne deszcz/mgła/odbicia świateł to dla karty o wiele twardszy orzech do zgryzienia niż słońce za dnia :stuck_out_tongue:


(Szotek5) #6

Zainstalowałeś patch 1.0.4.0 lub 1.0.7.0? Jeśli nie to zrób to, powinien przynieść wzrost wydajności w GTA IV


(lazikar) #7

Pawcio123456 , popraw tytuł tematu, używając przycisku edytuj, tak aby mówił konkretnie o problemie.


(Pawelk96) #8

Mam patch 1.0.4.0 podobno najlepszy do modyfikacji typu commandline i najbardziej wydajny, gdyż ponieważ 1.0.7.0 daje lepsze efekty a spadek fps 8)


(Jedrekk95) #9

Moze się przydadzą te komendy:

w commandline

[AUDIO]

-fullspecaudio - dzwieki wysokiej jakosci, ale obciazajace bardziej procesor

-minspecaudio - dzwieki niskiej jakosci (bez cyfrowej obróbki) odciazajace procesor, np. nie slyszymy radia jak wyjdziemy z samochodu

[GLOBALNE]

-benchmark - gra od razu wlacza benchmark i po wynikach wylacza sie

-disableimposters - wylacza modele niskiej jakosci samochodów widzianych z daleka

-help - wyswietla cala liste opcji commandline

-safemode - ustawia grafike w najnizszej jakosci [wszystko na low]

[GRAFIKA]

-DX9 /high - wlaczenie gry ze wsparciem DirectX 9 i z wysokim priorytetem

-DX10 /high - wlaczenie gry ze wsparciem DirectX 10 i z wysokim priorytetem

-forcehighqualitymirrors - wlacza lepsze odbicia na 64 bitowych systemach

-forcer2vb - poprawia dzialanie wgniecen karoserii samochodów na czystej grze bez patcha

-frameLimit - ogranicza liczbe klatek do...

-framelockinwindow - odswiezanie gry w "oknie", dziala najlepiej przy 60Hz

-fullscreen - pelny ekran

-height - ustaw wysokosc okna [minimum 480]

-nomemrestrict - wylacza ograniczenie pamieci

-norestrictions - dowolna zmiana opcji grafiki

-noswapdelay - laduje od razu cale obiekty, np. jak ktos ma zanikanie tekstur

-novblank - wylacza czekanie na vblank

-refreshrate - ustaw czestotliwosc odswiezania

-stereo - ustaw gre do obslugi dwóch procesorów renderujacych

-width - ustaw szerokosc okna [minimum 640]

-windowed - gra "w oknie"

[WEJSCIE]

-usedirectinput - zezwól na dzialanie urzadzen DirectInput

[PAMIEC]

-availablevidmem - procent dostepnej pamieci na karcie graficznej [0.0-4.0]

-percentvidmem - procent pamieci karty graficznej dostepnej dla GTA [maksymalnie 1.0]

-reserve - rezerwuje potrzebna ilosc pamieci dla innych aplikacji

[USTAWIENIA JAKOSCI]

-detailquality - ustaw odleglosc rysowania detali [smietników, plotów, drzew itp.] [0-99]

-memrestrict 188743680 - niska jakosc tekstur [dla kart graficznych 256mb]

-memrestrict 209715200

-memrestrict 230686720

-memrestrict 262144000 - srednia jakosc tekstur [dla kart graficznych 512mb]

-memrestrict 293601280

-memrestrict 314572800

-memrestrict 629145600 - wysoka jakosc tekstur [dla kart graficznych 1gb+]

-memrestrict 650117120

-memrestrict 681574400

-renderquality - ustaw filtrowanie anizotropowe [0-4]

-shadowdensity - ustaw liczbe niezaleznych zródel swiatla i dynamicznych cieni [0-16]

-texturequality - ustaw jakosc tekstur [0-2]

-viewdistance - odleglosc rysowania obiektów LOD [0-99]

[CZAS]

-notimefix - wylacza poprawke czasu

źródło: http://www.gtaivcenter.pun.pl/viewtopic.php?pid=5

A co do twojej karty i wyciśniej z niej co się da: http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=83543


(Pawelk96) #10

Dziękuje za duże zainteresowanie tematem :slight_smile: Testowałem sporo commandline ale jeśli na 1 jest więcej fps to wolniej doczytuje grafikę albo występują drobne przycięcia w drugim podobnie a więc trudno znaleźć złoty środek dla przykładu: -minspecaudio -disableimposters -DX10 /high -forcehighqualitymirrors -nomemrestrict -norestrictions -stereo -percentvidmem 100 -availablevidmem=1.0 -novblank -noprecache -notimefix. Tu działało ok ale mało fps.

Jednak najwięcej fps zaobserowowałem na tym -fullspecaudio -disableimposters -forcehighqualitymirrors -forcer2vb -frameLimit 1 -nomemrestrict -norestrictions -noswapdelay -novblank -stereo -availablevidmem 2.0 -percentvidmem 1.0 -texturequality 2 -renderquality 4 -notimefix troche czasem grafika za wolno się doczytuje ale to nic. Tzn. zaobserwowałem :smiley: fraps wykazał najwięcej. Może niektórzy mnie wyśmieją bo te commandline na których mniej nie schodziły poniżej 40 no ale dla przykładu stoimy w kryjówce mamy 55-60 a na tym który używam teraz mam 75 to jest róznica i ogólnie się to przekłada. Może do tego można coś fajnego dopisać poprawić?


(Jedrekk95) #11

Ja kiedyś eksperymentowałem z tą grą i zauważyłem że duże znaczenie na FPS ma rozdzielczość ekranu ponieważ z ciekawości kiedyś ustawiłem z 1440-900 na mniejszą rozdzielczość 800-600 z taką myślą że chciałem zaobserwować o ile zwiększy się liczba FPS. Ale zauważyłem że FPS spadły mi o jakieś 10 :o .

A powinno wskazywać wiecej tych FPS-ów. i w moim przypadku najlepszym rozwiązaniem było ustawienie rozdzielczosci na 1024-768(chyba). Więc sprawdź u siebie, może coś się zmieni. :slight_smile:


(Pawelk96) #12

Aaaaa oczywiście, że zmieniłem. Aktualnie mam ustawione na 1200x1024. Sprawdziłem w niższej ale jakiejś wielkiej różnicy nie ma a powinno być więcej no ale... w GTA 4 wszystko co nienormalnie jest normalne :?