Witam, od 2-3 tygodni borykam się z problemem niepełnej sprawności mojej karty graficznej. Podczas grania w jakąkolwiek grę która posiada wyższe wymagania niż systemowy pasjans, gra się zawiesza, ekran monitora zmienia się na czarny wyświetla się niebieski komunikat “No signal detected” po czym komputer się resetuje. Przeprowadziłem pełen format komputera, zainstalowałem wszystkie sterowniki od nowa i na świeżym systemie na nowo uruchomiłem grę np. GTA V, w menu głównym wszystko działa, natomiast gdy rozpocznę rozgrywkę po 5 sekundach gra się minimalizuje i pojawia się komunikat “Brak odpowiedzi”.
Zajrzałem w systemowy podgląd zdarzeń i znalazłem tam pare komunikatów:
Sterownik ekranu nvlddmkm przestał odpowiadać, ale odzyskał sprawność.
Nie można odnaleźć opisu dla identyfikatora zdarzenia 13 ze źródła nvlddmkm. Albo składnik wywołujący to zdarzenie nie jest zainstalowany na komputerze lokalnym, albo instalacja jest uszkodzona. Możesz zainstalować lub naprawić składnik na komputerze. Jeśli zdarzenie pochodzi z innego komputera, wraz ze zdarzeniem może być wymagane zapisanie informacji o wyświetlaniu.
Podam moje specyfikacje komputera:
- Intel Core i5 3570K
- 8,00GB Single-Channel DDR3
- MSI Z77A-G45 (MS-7752)
- NVIDIA GeForce GTX 770
Za pomoc w rozwiązaniu problemu byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
Ps.
Chciałbym dodać, iż próbowałem przeróżnych wersji sterowników dla mojej karty graficznej poczynając od wersji z 2014 roku aż po dzisiejsze.
Niestety, ale po uruchomieniu programu i wybraniu Sensors-only oraz rozpoczęciu pracy programu, po chwili aplikacja przestaje działać i wyświetla się “Brak odpowiedzi”. Czy jest jakiś inny program ?
Udało mi się pożyczyć karte graficzną od kolegi Nvidia GTS 250. Wykonałem na niej jedynie pare benchmarków zważając na fakt, iż GTA V nie jestem w stanie uruchomić na tej kracie graficznej. Wszystko działa bez zarzutów, nie ma żadnych błędów.
Tak więc, teraz moje pytanie jest takie. Karte graficzną zakupiłem w sklepie morele.net (Jeśli nie można zamieszczać nazw sklepów proszę usunąć), czy reklamacje karty mam zgłosić w tym sklepie czy bezpośrednio napisać do producenta Nvidia? Ostatnio czyli rok temu, także oddawałem karte graficzną na gwarancje i cały proces trwał półtora miesiąca… Zastanawia mnie jak będzie szybciej.