Gubiące pingi - Identyfikacja sprzętu robiącego zamieszanie w sieci

Witam 
Mamy w firmie problem. Nie wiadomo dlaczego dziś w nocy nagle przestała prawie całkiem działać sieć. Stało się to około godzin 23:30. 
Około 4-5 rano problemu już nie było. W sieci mamy bardzo dużo urządzeń myślę, że około 150. Co teraz? Jak sprawdzić co mogło być tego przyczyną? Jak szukać problemu? Jakie macie pomysły? Gdy zdalnie łączyłem się do sieci co chwile miałem rozłączenie. Jak pingowałem router z serwera na który się łączyłem to było około 50% straconych pingów. W tym momencie nie ma żadnych strat ale za to co 20-30 ping jest skok pingu z 1ms do 10-60 ms. Proszę o pomoc. Każda pomocna rada mile widziana.

Witam, nie dołączono ostatnio do sieci jakiegoś rutera albo Wi-fi “access point” może mieć włączone DHCP. Ale bardziej stawiam na pętle w sieci.( dwa końce kable podłączone do swicza )
Pozdrawiam

 

Włącz STP na switchach jeżeli posiadają taką opcję.

STP włączone? Jakie switche? Ostatnio miałem w jednej firmie na TP Linkach (najgorszy sprzęt do sieci) taką akcję, że przy włączonym STP siadała cała sieć. Włączenie SNMP powodowało pętlę na switchach. Masz na switchach LAGi (agregację). Jeśli tak, to jaki typ? Opisz jak wygląda sieć. Monitorujesz urządzenia Zabbiksem, Nagiosem lub tym podobnym? Logi na jakimś urządzeniu coś mówią?