Gwarancja a wymiana ramu i dysku

Cześć!
Czy wymiana dysku twardego oraz ramu w laptopach wiąże się z utratą gwarancji?

Nie powinna, natomiast w niektórych przypadkach jak np. w laptopach MSI Katana na jednej ze śrub mocujących dolną pokrywę laptopa znajduje się plomba gwarancyjna. Po jej zerwaniu mogą robić problemy z serwisie gwarancyjnym i będzie kopanie się z koniem o swoje prawa. Jeżeli masz możliwość to korzystaj w pierwszej kolejności z rękojmi i zgłaszaj reklamację do sprzedawcy, bo gwarancja często jest rozpatrywana i realizowana na znacznie gorszych warunkach.

Jeżeli zrobisz to w autoryzowanym serwisie to nie ma problemu. Niestety większość(o ile nie wszyscy) producenci umieszczają plomby na śrubach i jej naruszenie równa się z utratą gwarancji. Druga sprawa to taka jak do takiego zabiegu zmiany parametrów fabrycznych podejdzie producent.

Nigdy nie miałem problemu z reklamacją MSI i moi kliencie też nie mieli. Praktycznie zawsze zrywaliśmy plomby, bo zakładaliśmy większe dyski, a czasami RAM. Ale wszystkie komputery były brane z polskiej dystrybucji i hurtowni. Trzeba po prostu zwracać uwagę na to, co jest na gwarancji jaką dostarcza sprzedawca. Zawsze można skorzystać z rękojmi.

W 2016 byliśmy na MSI Dragon Gaming Room i jak dobrze pamiętam osoba oprowadzająca po serwisie powiedziała, że można wymieniać takie części jak dysk albo RAM bez utraty gwarancji. Ale może źle zapamiętałem, bo to dawno temu było