Gwarancja dysku zewnętrznego WD - od daty zakupu czy daty produkcji?

Witam. W marcu poprzedniego roku kupiłem sobie dysk zewnętrzny WD My Passport Ultra. Wszystko z nim w porządku, ale ostatnio zacząłem się zastanawiać nad tym, ile właściwie mam na niego gwarancji, co skierowało mnie bezpośrednio na stronę WD, gdzie wpisując numer seryjny uzyskałem informację, iż gwarancja upływa dnia 6.12.2016r. Wg strony WD gwarancję liczy się od dnia zakupu - “Okres gwarancji liczony jest od dnia zakupu u autoryzowanego dystrybutora lub resellera (data widniejąca na paragonie).”

 

Wobec powyższego pomiędzy datą produkcji, a datą zakupu minęły ponad 4 miesiące. Czy wobec tego istnieje jakaś możliwość podesłania WD dowodu zakupu w celu przedłużenia (aktualizacji) gwarancji, by faktycznie obowiązywała ona 3 lata od daty zakupu? Czy jedyne na co mogę liczyć to 3 lata od daty produkcji? Nie sposób połapać się w tym wszystkim na stronie WD, więc postanowiłem zapytać tutaj.

 

Pozdrawiam. :slight_smile:

Odsyłając dysk do naprawy wysyłasz go z dowodem zakupu i na tej podstawie jest ona rozpatrywana a nie na podstawie informacji na stronie.

Poza tym nie kupiłeś bezpośrednio u producenta więc podejrzewam że reklamował też będziesz w sklepie i niech się oni martwią kwestiami terminów.

Zrób sobie ksero paragonu bo szybko wypłowieje.

Na stronie WD jest możliwość zgłoszenia awarii dysku i bezpośredniego wysłania go do producenta, co ponoć skutkuje dużo szybszym zrealizowaniem gwarancji :slight_smile: stąd moje pytanie :slight_smile: jak skończy sie gwarancja podana na stronie to wówczas się będę martwił :slight_smile: dziękuję za odpowiedź :slight_smile:

Jednak jeszcze jedno pytanie - czy to, że dysk był zakupiony na firmę, powoduje to, że gwarancja obowiązuje jedynie rok, czy gwarancja producenta nie jest od tego faktu zależna i obowiązuje 3 lata?

Wedle polskich przepisów gwarancje masz na jeden rok, ale jeśli producent ma taki gest to może Ci jej udzielić na więcej. Wszystko masz opisane w karcie gwarancyjnej.