mam takie pytanie, jak to jest z gwarancją na podzespoły komputerowe? Chodzi mi o gwarancie w ciągu pierwszych 7 dni?
Tzn kupiłem zasilacz w Komputroniku i sprzedawca powiedział że jak by coś było nie tak w ciągu pierwszych 7 dni to mogę oddać zasilacz lub wymienić na nowy od ręki
I chciałbym wiedzieć czy wszędzie jest takie prawo czy tylko Komputronik jest takim dobrym sklepem?
Kupiłem inne część w innym sklepie (odbiór osobisty) i czy jeżeli jakaś cześć okaże się wadliwa to mogę oddać i odzyskać 100% pieniędzy lub wymienić.
Głównie mi chodzi żeby w takim przypadku nie wysyłali do serwisu tylko żeby na miejscu była sprawa załatwiona.
Był bym wdzięczny za wskazanie jakiś aktów prawnych
Wymiana w ciągu 3/5/7/10 dni od zakupu, to jest tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy (lub regulamin wewnętrzny sklepu takie coś umożliwia), żadne ogólne przepisy/ustawy państwowe do tego go nie zobowiązują.
Forma ta jest często spotykana w dużych sklepach - i tak to się sprzeda jeśli jeden klient zwróci, natomiast mały sklepik sprowadzający sprzęt pod zamówienie często nie może sobie na takie coś pozwolić.
Odnośnie tego zasilacza to pytałem się czy trzeba w ciągu roku podbić gwarancje to sprzedawca powiedział że nie, paragon jest gwarancją (oni dają zwykły paragon i a4).
A jak kupowałem aparat cyfrowy w Macro i chciałem od razu podbić gwarancje to powiedziano mi że mam 7 dni na przetestowanie aparatu i jak by coś było nie tak to mogę oddać bez konsekwencji, a jeżeli podbił bym od razu gwarancje to musieli by wysłać sprzęt do serwisu i musiał bym czekać.
W Mediamarkt miałem taką samą sytuacje, 7 dni na zwrot i gwarancje podbić do roku czasu i po 7 dniach od zakupu.
I to jest fakt. Jeśli produkt jest wadliwy to korzystasz albo z gwarancji albo niezgodności towaru z umową. Możliwość zwrotu oferuje większość sklepów, ale lepiej się upewnić. Poczytaj też regulamin komputronika jak te sprawy zostały uregulowane. Bo pewnie zapewnienia sprzedawcy nie masz na piśmie? #-o