Gwarancja na części komputerowe

Witam :slight_smile:

mam takie pytanie, jak to jest z gwarancją na podzespoły komputerowe? Chodzi mi o gwarancie w ciągu pierwszych 7 dni?

Tzn kupiłem zasilacz w Komputroniku i sprzedawca powiedział że jak by coś było nie tak w ciągu pierwszych 7 dni to mogę oddać zasilacz lub wymienić na nowy od ręki :slight_smile:

I chciałbym wiedzieć czy wszędzie jest takie prawo czy tylko Komputronik jest takim dobrym sklepem?

Kupiłem inne część w innym sklepie (odbiór osobisty) i czy jeżeli jakaś cześć okaże się wadliwa to mogę oddać i odzyskać 100% pieniędzy lub wymienić.

Głównie mi chodzi żeby w takim przypadku nie wysyłali do serwisu tylko żeby na miejscu była sprawa załatwiona.

Był bym wdzięczny za wskazanie jakiś aktów prawnych :slight_smile:

Wymiana w ciągu 3/5/7/10 dni od zakupu, to jest tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy (lub regulamin wewnętrzny sklepu takie coś umożliwia), żadne ogólne przepisy/ustawy państwowe do tego go nie zobowiązują.

Forma ta jest często spotykana w dużych sklepach - i tak to się sprzeda jeśli jeden klient zwróci, natomiast mały sklepik sprowadzający sprzęt pod zamówienie często nie może sobie na takie coś pozwolić.

No widać w każdym sklepie jest inaczej.

Odnośnie tego zasilacza to pytałem się czy trzeba w ciągu roku podbić gwarancje to sprzedawca powiedział że nie, paragon jest gwarancją (oni dają zwykły paragon i a4).

A jak kupowałem aparat cyfrowy w Macro i chciałem od razu podbić gwarancje to powiedziano mi że mam 7 dni na przetestowanie aparatu i jak by coś było nie tak to mogę oddać bez konsekwencji, a jeżeli podbił bym od razu gwarancje to musieli by wysłać sprzęt do serwisu i musiał bym czekać.

W Mediamarkt miałem taką samą sytuacje, 7 dni na zwrot i gwarancje podbić do roku czasu i po 7 dniach od zakupu.

Komputronik dobrym sklepem? Dobre sobie.

Jeśli kupowałeś w sklepie internetowym, to ustawowo przysługuje Ci 10 dni na zwrot produktu - wynika to z zawarcia umowy na odległość.

nie internetowo, zamawiałem osobiście.

Te 10dni zwrotu przez internet dotyczy podobno produktu, który nie był używany #-o

I to jest fakt. Jeśli produkt jest wadliwy to korzystasz albo z gwarancji albo niezgodności towaru z umową. Możliwość zwrotu oferuje większość sklepów, ale lepiej się upewnić. Poczytaj też regulamin komputronika jak te sprawy zostały uregulowane. Bo pewnie zapewnienia sprzedawcy nie masz na piśmie? #-o