Gwarancja na laptopa

Witam.

Moja siostra ponad rok temu zakupiła laptopa HP Pavilon dv6.

Sprawował się dobrze, ale od jakiegoś miesiąca na matrycy pojawiają się różne paski niezależne od ruszania matrycą ale gdy wprawi się w ruch całą klapę to się zaczyna.

Podejrzewam problem z taśmą video - jej uszkodzenie lub poluzowanie podłączenia.

Problem jest w tym, że nie jestem pewny co do tego czy dałbym radę to zrobić a i nie chciał bym aby straciła gwarancję o ile ona jeszcze jest?

Z tego co zauważyłem producenci laptopów dają gwarancję na rok (HP, Acer). Jednak według prawa UE przysługują dwa lata.http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_pl.htm

Te dwa lata powinny być według tej strony gwarantowane przez sklep.

Jednak różnie z tym bywa i dlatego was pytam czy mieliście już z tym do czynienia i wiecie czy sklep mi go przyjmie?

jest tak jak piszesz. gwarancji udziela producent na okres przez siebie określony, podstawą dla niej jest umowa określona w karcie gwarancyjnej. natomiast gwarancja legalna w skrócie sprowadza się do odpowiedzialności sprzedawcy, trwa (zgodnie z prawem polskim i UE) nie krócej niż 24 miesiące. sklep ma obowiązek przyjąć laptopa.

Nie gwarancja 2 lata a ochrona konsumenta.

Gwarancji może nie być, może trwać miesiąc, rok, 5 lat i wszystko jest zgodne z przepisami. Poczytaj o niezgodności towaru z umową (ochrona ta trwa 24 miesiące:

http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html

http://www.jakkupowac.pl/other/poradnik … umowa.html

http://www.federacja-konsumentow.org.pl … ?story=390

Bzdury.

Gwarancji może udzielić producent, importer, hurtownik, sklep.

“Gwarancji legalna” a cóż to takiego?

Posługuj się prawidłowymi pojęciami a nie wprowadzasz swoje, do tego wprowadzające w błąd.

Cedar, czyli według Ciebie sklep przyjmie czy nie?

Czy przyjmie to nie wiem, ma natomiast taki prawny obowiązek

Wiem że na niektórych laptopach HP jest napisane że mają rok gwarancji, na innych że dwa lata. Ostatnio rozmawiałem na ten temat z gościem z HP. Z tego co się dowiedziałem, wszystkie laptopy tej firmy sprzedawane w Polsce mają 24 miesiące gwarancji, bez znaczenia co jest napisane pod laptopem.

Ok, a więc dziękuje za szybką, sprawną i pożyteczną pomoc zarówno mmm7mmm jak i Tobie :slight_smile:

Oraz Arehowi - nie zauważyłem twojego postu :slight_smile:

Sprawdź tutaj: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/weInput?cc=pl&lc=pl&dlc=pl

Ehh właśnie sobie siostra przypomniała, że laptop został kupiony na firmę czyli 1 rok gwarancji…

A na dodatek laptop przestał się ładować - pewnie zasilacz padł.

Na zasilacz tak, czy śmak gwarancja była na 6 lub 12 miesięcy (podobnie jak na baterię), niezależnie, czy firma, czy prywatna.

Nie będzie najprościej jak zapytasz w sklepie? Prześlij kopię faktury czy tam paragonu mailem, zapytaj, jakbyś wczoraj wysłał, dziś miałbyś pewnie odpowiedź, czasem na prawdę lepiej zapytać u źródła.