Moja siostra ponad rok temu zakupiła laptopa HP Pavilon dv6.
Sprawował się dobrze, ale od jakiegoś miesiąca na matrycy pojawiają się różne paski niezależne od ruszania matrycą ale gdy wprawi się w ruch całą klapę to się zaczyna.
Podejrzewam problem z taśmą video - jej uszkodzenie lub poluzowanie podłączenia.
Problem jest w tym, że nie jestem pewny co do tego czy dałbym radę to zrobić a i nie chciał bym aby straciła gwarancję o ile ona jeszcze jest?
jest tak jak piszesz. gwarancji udziela producent na okres przez siebie określony, podstawą dla niej jest umowa określona w karcie gwarancyjnej. natomiast gwarancja legalna w skrócie sprowadza się do odpowiedzialności sprzedawcy, trwa (zgodnie z prawem polskim i UE) nie krócej niż 24 miesiące. sklep ma obowiązek przyjąć laptopa.
Gwarancji może nie być, może trwać miesiąc, rok, 5 lat i wszystko jest zgodne z przepisami. Poczytaj o niezgodności towaru z umową (ochrona ta trwa 24 miesiące:
Wiem że na niektórych laptopach HP jest napisane że mają rok gwarancji, na innych że dwa lata. Ostatnio rozmawiałem na ten temat z gościem z HP. Z tego co się dowiedziałem, wszystkie laptopy tej firmy sprzedawane w Polsce mają 24 miesiące gwarancji, bez znaczenia co jest napisane pod laptopem.
Na zasilacz tak, czy śmak gwarancja była na 6 lub 12 miesięcy (podobnie jak na baterię), niezależnie, czy firma, czy prywatna.
Nie będzie najprościej jak zapytasz w sklepie? Prześlij kopię faktury czy tam paragonu mailem, zapytaj, jakbyś wczoraj wysłał, dziś miałbyś pewnie odpowiedź, czasem na prawdę lepiej zapytać u źródła.