Gwarancja, problem z opakowaniem brak oryginalnego

Witam. Kupilem w sierpniu amplutner i zepsuł się nie wiem co jest przyczyną, i moje pytanie brzmi tak. Czy oddając sprzęt do naprawy musze mieć pudłu orginalne czy mogę je w innym zapakować bo tak się składa że wyrzucilem stropian który tam był bo był mi potrzebny do czegoś innego ale karton mam. I nie wiem jak to im oddać żeby sie nie przyczepili. Sieć Sklepów gdzie kupiłem wyżej wymieniony sprzęt pochodzi z Media-Markt. 

Lao

Proszę zapoznać się z tematem i poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj, umieszczonego w prawym dolnym rogu swojego posta, następnie opcji Użyj pełnego edytora, znajdującej się pod edytowanym postem.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.

Gwarancja obejmuje produkt, a nie opakowanie, więc zabezpiecz i oddaj w swoim. Najważniejsza jest faktura zakupu czy dokument gwarancyjny.

czli po prostu mam zabezpieczyć to w taki sposób żeby nie “latało” po kartonie i zawieść do Media-Markt wraz z całą dokumentacją zakupu ? 

Przeczytaj kartę gwarancyjną, tam wszystko będziesz miał. Czy opakowanie jest potrzebne przy reklamacji, czy też nie, to zależy tylko i wyłącznie od gwaranta.

 

Ewentualnie możesz nie korzystać z gwarancji tylko z ustawowego prawa do reklamacji niezgodności z umową. Wtedy już nie musisz mieć opakowania - nigdy.

 

Masz oryginalny karton, to zapakuj, wypchaj go w środku jakimiś gazetami żeby nie latało. Lepiej to zamortyzuje ew. wstrząsy niż te styropiany. A oryginalne opakowanie masz, nie masz tylko oryginalnych styropianów.

Zapakowałem to w ten sposób (zdjęcia)  http://zapodaj.net/2cbf36e397916.jpg.html i  http://zapodaj.net/dc43c9649d297.jpg.html nie przyczepią się ? 

Wymaganie oryginalnego opakowania dla sprzętu oddawanego do serwisu jest jedną z tzw. “klauzul niedozwolonych”.

Zapisy w karcie gwarancyjnej wymagające innego zachowania użytkownika są niezgodne z prawem i użytkownik nawet jeśli podpisał się pod taką gwarancją nie ma obowiązku się do tych wymogów stosować.

Ty masz dostarczyć sprzęt do serwisu/sklepu w sposób aby go nie uszkodzić natomiast sklep/serwis jeśli wysyła go gdzieś dalej ma go obowiązek zabezpieczyć tak aby nie spowodowało do dodatkowych usterek, otarć itp. i nie jest Twoim problemem jak to zrobią.

Rozumiem. a czy przy oddawaniu sprzętu muszę dostarczyć też wszystkie akcesoria takie jak pilot antena fm ? 

To najlepiej dowiedzieć się w sklepie czy tego wyamagają, ale jeśli pilot czy antena nie jest niezbędna do działania urządzenia i awaria nie jest z nimi powiązana, to nie trzeba oddawać wszystkich akcesoriów, ja np. oddawałem telefon na gwarancję bez ładowarki czy słuchawek (oczywiście baterię dołączyłem) i nikt ode mnie tych akcesoriów nie wymagał, choć teoretycznie ładowarka jest niezbędna do działania uzrządzenia.

Co do opakowania, z tego co widać jest ono odpowiednio zabezpieczone, choć osobiście owinąłbym urządzenie jeszcze folią z bąbelkami, więc możesz je oddać spokojnie do sklepu.

Witam Ponownie. Wczoraj zawiozłem sprzęt zapakowany tak że nic było w stanie go uszkodzić. W sklepie mieli trochę problemu z rozpakowaniem tego żeby zobaczyć jak wygląda jego stan techniczny. Jak To ujęli “kosmetyczne ryski” czy jak nowy jak potem mi powiedział Pan w serwisie. Czas realizacji jaki mi przedstawili to 21 dni ale powiedzieli mi że szybciej sprzęt wraca z naprawy. W takim razie czekam na sms`a od Media-Markt. Pozdrawiam.