Chciałbym się dowiedzieć, ile sony daje gwarancje na laptopy? 12 czy 24 miesiące, gdyż w maju 2008r kupiłem laptopa, no i się zepsuł a gwarancja sklepowa już się skończyła()12m-cy).
Proszę o odpowiedź
Chciałbym się dowiedzieć, ile sony daje gwarancje na laptopy? 12 czy 24 miesiące, gdyż w maju 2008r kupiłem laptopa, no i się zepsuł a gwarancja sklepowa już się skończyła()12m-cy).
Proszę o odpowiedź
Jesteś przekonany, że to była “gwarancja sklepowa” ?? Karta gwarancyjna, którą pewnie dostałeś prze zakupie jest dokumentem producenta/importera wypełnianym przez sklep i w niej najczęściej zawarte są warunki gwarancji. Jest jeszcze coś takiego jak “niezgodność towaru z umową” i obowiązuje przez 24 miesiące od daty zakupu jednak zasady na jakich można domagać się naprawy sprzętu na jej podstawie są bardziej skomplikowane. Więcej szczegółów znajdziesz np. na stronie http://www.federacja-konsumentow.org.pl … ?story=390
Witaj ,
Też zauważyłem że sporo sklepów w tym euro agd sprzedaje laptowy itd dając na nie 12 miesięcy gwarancji…
raczej rzadko zdarza się by w tym czasie coŚ siadło.
Ale jesteśmy w UE i przynajmniej z tego co pisze federacja konsumentów mamy prawo do gwarancji przez dwa lata…
Ale nic co u nas nie jest pewne i jednoznaczne…sam jestem ciekaw co na to inni…
Na laptopy Sony jest standardowo gwarancja dwuletnia
Nie ma czegoś takiego jak wymuszony przepisami/prawem minimalny okres gwarancji. Przeczytaj to co jest napisane pod linkiem, który podałem wcześniej, głównie punkt "Co to jest gwarancja i ile czasu musi trwać?"
24 miesiące obowiązuje “Niezgodność towaru z umową” i ten okres nie może być krótszy, jednak jest to świadczenie odrębne i na trochę innych zasadach. Świadczenie to nie obowiązuje przy zakupach “na firmę” - w takim przypadku obowiązuje znana od dawna “rękojmia” - przez okres 12 miesięcy (nie 24!)
“Gwarancja” - świadczenie dobrowolne (i jego treść w bardzo szerokich granicach) sprzedawcy/producenta/importera - okres trwania nie określony przepisami.
“Niezgodność towaru z umową” - świadczenie 24 miesiące obowiązujące sprzedawcę - zasady określone przepisami, których nie ma prawa nikt modyfikować (sprzedawca/producent/importer/klient). Dotyczy zakupów dokonanych tylko przez klientów indywidualnych.
“Rękojmia” - przy zakupach “na firmę” , czas obowiązywania 12 miesięcy, pozostałe zasady tak jak w punkcie 2.
O.K. masz racje nie ma wymuszenia to się zgadza , ale niżej jest punkt , który niejako temu trochę zaprzecza lub ja tego nie zrozumiałem do końca.
Federacja pisze w punkcie : W jakim czasie możemy reklamować towar?
W ciągu dwóch lat od wydania nam rzeczy możemy sprzedawcy zgłaszać reklamację.
Zatem jak jest na prawde ?
Reklamację
Przemyśl co znaczy to słowo
guliwer , Tak, ale… (przeczytaj co dopisałem w moim wcześniejszym poście.) Po szczegóły proszę udać się na tematyczne strony, nie będę wszystkiego przepisywał
Przykład:
Kupujesz lapka prywatnie do domu z gwarancją np. 12 miesięcy masz zarazem 24 miesiące "niezgodności towaru z umową, ale gdy tego samego/takiego samego lapka weźmiesz na swoją firmę na fakturę, to już tylko masz gwarancję 12 miesięcy oraz 12 miesięcy rękojmi (czasy te nie sumują się)
(podałem okres gwarancji 12 miesięcy - jest to tylko przykład)
znaszedlem gdzieś na stronie z sony, ze wypuścili laptopy, z wadliwymi plytami glownymi czy cos takiego, wiec chyba moge sie ubiegac o gwarancje?
i chciałbym sie jeszcze spytać, czy jak wyśle laptopa to utrace wszystkie dane z hdd? w jaki sposob odzyskac dane z tego dysku?
Poszukaj szczegółów tej informacji i wczytaj się dokładnie. Takie coś jak: “czy cos takiego” nie jest podstawą uznania Twoich roszczeń
To czy uznają Ci z tego powodu wadę i naprawią/wymienią bezpłatnie to nic pewnego. Jeśli jakaś partia/seria podlega wymianie/naprawie z powodu wady jakiejś serii, to pewnie na stronie podane są modele i numery seryjne sprzętu objętego tą naprawą/wymianą a nie wszystkie “jak leci”
O gwarancję “nie ubiegasz się” - otrzymujesz ją (i prawo do świadczeń gwarancyjnych) ewentualnie w chwili zakupu i trwa ona przez okres określony w warunkach tejże gwarancji.
Jestem przekonany, że w warunkach gwarancji jest punkt, mówiący, że gwarant/serwis gwarancyjny/producent nie odpowiada za dane zawarte na twardym dysku lub innych nośnikach danych. Czyli dane mogą wrócić bez uszkodzenia, mogą bezpowrotnie “wyparować” a także mogą wpaść w niepowołane ręce (hasła, prywatne dokumenty itp)
Najlepiej jak przed przekazaniem laptopa w “obce” ręce skopiujesz dane z dysku na inny nośnik a dysk wyczyścisz.
no wlaśnie, ale jak skopiować na inny nośnik? to mnie zastanawia, bo chyba w lapku jest inne wejscie niz w PC na HDD