Gwarancja w SONY


(Eloadamek) #1

Chciałbym się dowiedzieć, ile sony daje gwarancje na laptopy? 12 czy 24 miesiące, gdyż w maju 2008r kupiłem laptopa, no i się zepsuł a gwarancja sklepowa już się skończyła()12m-cy).

Proszę o odpowiedź


(Cedar) #2

Jesteś przekonany, że to była "gwarancja sklepowa" ?? Karta gwarancyjna, którą pewnie dostałeś prze zakupie jest dokumentem producenta/importera wypełnianym przez sklep i w niej najczęściej zawarte są warunki gwarancji. Jest jeszcze coś takiego jak "niezgodność towaru z umową" i obowiązuje przez 24 miesiące od daty zakupu jednak zasady na jakich można domagać się naprawy sprzętu na jej podstawie są bardziej skomplikowane. Więcej szczegółów znajdziesz np. na stronie http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=390


(Filifera) #3

Witaj ,

Też zauważyłem że sporo sklepów w tym euro agd sprzedaje laptowy itd dając na nie 12 miesięcy gwarancji....

raczej rzadko zdarza się by w tym czasie coŚ siadło.

Ale jesteśmy w UE i przynajmniej z tego co pisze federacja konsumentów mamy prawo do gwarancji przez dwa lata...

Ale nic co u nas nie jest pewne i jednoznaczne...sam jestem ciekaw co na to inni....


(Msprungk) #4

Na laptopy Sony jest standardowo gwarancja dwuletnia


(Cedar) #5

Nie ma czegoś takiego jak wymuszony przepisami/prawem minimalny okres gwarancji. Przeczytaj to co jest napisane pod linkiem, który podałem wcześniej, głównie punkt "Co to jest gwarancja i ile czasu musi trwać?"

24 miesiące obowiązuje "Niezgodność towaru z umową" i ten okres nie może być krótszy, jednak jest to świadczenie odrębne i na trochę innych zasadach. Świadczenie to nie obowiązuje przy zakupach "na firmę" - w takim przypadku obowiązuje znana od dawna "rękojmia" - przez okres 12 miesięcy (nie 24!)

  1. "Gwarancja" - świadczenie dobrowolne (i jego treść w bardzo szerokich granicach) sprzedawcy/producenta/importera - okres trwania nie określony przepisami.

  2. "Niezgodność towaru z umową" - świadczenie 24 miesiące obowiązujące sprzedawcę - zasady określone przepisami, których nie ma prawa nikt modyfikować (sprzedawca/producent/importer/klient). Dotyczy zakupów dokonanych tylko przez klientów indywidualnych.

  3. "Rękojmia" - przy zakupach "na firmę" , czas obowiązywania 12 miesięcy, pozostałe zasady tak jak w punkcie 2.


(Filifera) #6

O.K. masz racje nie ma wymuszenia to się zgadza , ale niżej jest punkt , który niejako temu trochę zaprzecza lub ja tego nie zrozumiałem do końca.

Federacja pisze w punkcie : W jakim czasie możemy reklamować towar?

W ciągu dwóch lat od wydania nam rzeczy możemy sprzedawcy zgłaszać reklamację.

Zatem jak jest na prawde ?


(Msprungk) #7

Reklamację

Przemyśl co znaczy to słowo


(Cedar) #8

guliwer , Tak, ale... (przeczytaj co dopisałem w moim wcześniejszym poście.) Po szczegóły proszę udać się na tematyczne strony, nie będę wszystkiego przepisywał :wink:

Przykład:

Kupujesz lapka prywatnie do domu z gwarancją np. 12 miesięcy masz zarazem 24 miesiące "niezgodności towaru z umową, ale gdy tego samego/takiego samego lapka weźmiesz na swoją firmę na fakturę, to już tylko masz gwarancję 12 miesięcy oraz 12 miesięcy rękojmi (czasy te nie sumują się)

(podałem okres gwarancji 12 miesięcy - jest to tylko przykład)


(Eloadamek) #9

znaszedlem gdzieś na stronie z sony, ze wypuścili laptopy, z wadliwymi plytami glownymi czy cos takiego, wiec chyba moge sie ubiegac o gwarancje?

i chciałbym sie jeszcze spytać, czy jak wyśle laptopa to utrace wszystkie dane z hdd? w jaki sposob odzyskac dane z tego dysku?


(Cedar) #10

Poszukaj szczegółów tej informacji i wczytaj się dokładnie. Takie coś jak: "czy cos takiego" nie jest podstawą uznania Twoich roszczeń

To czy uznają Ci z tego powodu wadę i naprawią/wymienią bezpłatnie to nic pewnego. Jeśli jakaś partia/seria podlega wymianie/naprawie z powodu wady jakiejś serii, to pewnie na stronie podane są modele i numery seryjne sprzętu objętego tą naprawą/wymianą a nie wszystkie "jak leci"

O gwarancję "nie ubiegasz się" - otrzymujesz ją (i prawo do świadczeń gwarancyjnych) ewentualnie w chwili zakupu i trwa ona przez okres określony w warunkach tejże gwarancji.

Jestem przekonany, że w warunkach gwarancji jest punkt, mówiący, że gwarant/serwis gwarancyjny/producent nie odpowiada za dane zawarte na twardym dysku lub innych nośnikach danych. Czyli dane mogą wrócić bez uszkodzenia, mogą bezpowrotnie "wyparować" a także mogą wpaść w niepowołane ręce (hasła, prywatne dokumenty itp)

Najlepiej jak przed przekazaniem laptopa w "obce" ręce skopiujesz dane z dysku na inny nośnik a dysk wyczyścisz.


(Eloadamek) #11

no wlaśnie, ale jak skopiować na inny nośnik? to mnie zastanawia, bo chyba w lapku jest inne wejscie niz w PC na HDD