Halo 2 nie wyrabia na paru rdzeniach

O ile pierwsza cześć działała bez problemowo o tyle już 2 ma problemy

 

 

 

 

Po pierwsze gra przyspiesza chyba 5-krotnie, i ustawienie by wykorzystywało tylko 1 rdzeń nie pomaga bo sama w sobie wymusza jakoś to przyspieszenie/korzystanie z wielu rdzeni w ja wiem większych lokacjach/jak jest więcej przeciwników, po 2 procesor się gotuje. To są dane z wykorzystania 4 rdzeni a co dopiero z jednego.

 

Mój komputer to 

 

Płyta główna Gigabyte GA-B85M-D3H Intel B85 LGA 1150 mATX (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/DDR3/CROSSFIRE) - GA-B85M-D3H       
Karta graficzna MSI GTX 770, 2GB DDR5 (256 Bit), HDMI, DP, DVI GTX770 - (N770 TF 2GD5/OC)                   
Procesor Intel Core i5-4440 (6M Cache, do 3.30 GHz) BOX BX80646I54440                               
Dysk Western Digital Caviar Blue, 3.5’’, 500GB, SATA III, 7200RPM (WD5000AAKX)                      
Pamięć GoodRam DDR3 8 GB 1333MHZ GR1333D364L9/8G                     //x2                   
Zasilacz Corsair VS 550W ATX 120mm wentylator, EU version (CP-9020050-EU)                      
Obudowa SilentiumPC Brutus M23 Pure Black SPC090      

 

                             

Rekomendowane wymagania gry

Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6100 lub lepsza), 7 GB HDD, Windows Vista
 

Przykład gothic 3 z QP+cm+cp (komputer chodzi cichutko)

System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP2 / Windows 7
Procesor: Wielordzeniowy procesor Intel Core lub AMD Athlon o taktowaniu 3,0 GHz
Pamięć RAM: 2 GB dla Windows XP / 3 GB dla Windows Vista i Windows 7
Karta graficzna: zgodna z DirectX 9.0c, posiadająca 512 MB VRAM oraz sprzętowe wsparcie technologii Pixel Shader 3.0 (ATI Radeon HD4850 lub NVIDIA GeForce 9800GT)

 

 

Może gotuje się ten procesor podobnie gdy grałem na 3 kontach mu online sezon 9 + gta V gdzie ustawiłem grafikę do 2 gb ale to jest minimum kilka lat różnicy. Da się coś z tym zrobić?

 

 

  1. Może optymalizacja w grze leży.

  2. Bierzesz pod uwagę aktualne temperatury otoczenia ?

  3. Spróbuj może innej instalki gry ?

  4. Grałem kiedyś na lapku z 2ma rdzeniami i intelem. Nie uświadczyłem  takich zachowań jak u Ciebie.

  5. GTA a Halo 2 to jest od strony wymagań, sam wiesz…

Ustaw synchronizację w sterownikach karty graficznej - tzw. V-sync. Kiedyś miałem ten sam problem z UnrealTournament, generował mi powyżej 400 klatek/sec, musiałem zsynchronizować monitor z kartą graficzną. Może pomoże :wink:

EDIT: Monitor pewnie wpięty po DVI lub HDMI?

 

  1. ciężko powiedzieć bo gra zebrała liczne pochwały i nagrody

  2. no tak chyba rok temu jak kończyłem gta V było podobnie ciepło (ok 30 stopni)

  3. próbowałem innej bo miałem problem z wolnym rozglądaniem ale do dalszych prędkości poruszania się schodziło suwakiem

  4. nie przyspieszała ci gra 5-krotnie?

 

 

 

wejście mam dvi-d z hdcp (potrzebna była przejściówka by wpiąć), z ut nie miałem problemu, grałem w 99, 2k3, 2k4 

 

Hmm nie mogę tego znaleść

V-sync masz w Panelu sterowania Nvidia w opcjach 3D “coś tam” - już nie pamiętam - ostatnio “jadę” na AMD a nie mam jakiegoś innego kompa pod ręką (a wczoraj wydałem klientowi z jakimś GF - sic!).

Pościągałeś patch-e? W UT musiałem kiedyś .exe podmieniać bo na “wieloprocesorówkach” dalej robił to samo (niezależnie czy OpenGL czy DX), Glide już nie było na czym sprawdzić :slight_smile: Teraz mi się przypomniało… jakiś Estończyk mi patch-a wystawiał. Wiem, że UT to nie ta kategoria ale analogia istnieje. W sterownikach możesz załadować ręcznie plik wykonywalny (pewnie halo2.exe - nie pamiętam dokładnie) i spróbować ręcznych ustawień (pokombinuj, może pomoże).

No to jest problem bo mam czarny ekran z ruchomym napisem frequency out of range przy wyborze opcji.

 

Gdzieś na forum halo widziałem jakaś bete pacza ale downloadu nie widziałem, popytam na tamtejszym forum.