Home.pl oznacza jako spam maile z *.poznan.pl

Serwer (nazwijmy go X) nadawczy nie jest na czarnych listach. W logach ani zwrotkach nie ma również informacji o odrzuceniu z jakiegoś powodu. Problem dotyczy nadawców wysyłających maile z serwera X z domen @*.poznan.pl i adresatów posiadających hosting na home.pl. 

 

Mail w praktyce nie jest odbierany przez program pocztowy, a widoczny jest w ich panelu w spamie. Czasem wystarczy w treść wkleić maila @xxx.poznan.pl i też trafi do spamu (nie zawsze). Problem istnieje gdzieś od połowy sierpnia 2016, przynajmniej wtedy został zauważony.

 

Pytałem się 2-3 razy (bo udawali idiotów, albo próbowali mnie spławić) jaka reguła oznacza maile jako spam , ale otrzymywałem tego typu odpowiedzi.

Zachęcam w tej sytuacji dodać do białej listy pod serwerem wpis *@*.poznan.pl. Wówczas wiadomości powinny trafiać prawidłowo.

Nie wiem czy oni w ogóle rozumieją o czym się do nich pisze? Skąd osoby wysyłające z @*.poznan.pl mają wiedzieć, na jakim hostingu mają maile adresaci, i może jeszcze dzwonić do każdego z 30 osób dziennie, aby dodali domenę do białej listy albo szukali maili w spamie w panelu home.pl?

 

Macie jakiś pomysł lub znaleźliście “lepszy” kontakt z home.pl niż przez ich oficjalny formularz?

 

Widać uznano ciebie / któregoś z klientów jako spamera i dodano na jedną z list wykorzystywanych przez home.pl Wątpię by cię odblokowali, chociaż zdziwiłbym się gdyby to byli wszyscy z subdomeny poznan.pl - może dodano tylko ciebie / tych którzy wysyłali maile określonej osobie , chociaż i tak się zdarza - głównie dla darmowych domen w stylu .tk|cc itd

 

Poza tym nie zdziwiłbym się gdyby nie tylko home.pl dodawał “spamera” do spamu :wink: Napisz do nich że nie jesteś spamerem i czy nie mogliby zrobić dla ciebie wyjątku / ew niech podadzą powód dodania do czarnej listy :wink:

Akurat nie ja mam maile na Poznan.pl, a inne osoby, w których imieniu próbuje coś zrobić, jestem jakby “po stronie” serwera X :slight_smile:

Natomiast gdy z mojego maila wysłałem jakieś informacje, w których wkleiłem maile poznan.pl, jeden mail trafił do spamu, a 4 testowe z wklejonymi mailami Poznan.pl nie.

Mogę napisać do osób, które mają maile Poznan.pl na serwerze X, ale jeśli 50 czy 100 osob ma wysłać maila o tym, że nie są spamerami… I jeszcze dostać odpowiedź typu “odwal się”, No to raczej nie będą z tego zadowoleni.

Dlatego też usiłowałem się dowiedzieć, jaka reguła oznacza jako spam te maile, może byłoby wiadomo o co poszło. Chyba że oznaczyli z lenistwa jako spam całe poznan.pl, wtedy lepiej tego nie komentować.

Trochę chyba nie rozumiem sytuacji (wybacz mi jest niedziela, a ja od 13 próbowałem uruchomić komputer - po kilku godzinach sprawdzania testowania sam się naprawił … już nawet nie komentuje tego). Napisz jeszcze raz kiedy i u kogo maile trafiają do spamu, w którą stronę jest problem z wysyłką?

Skoro sam się naprawił, to pewnie ma Windows 10 :smiley:

Wysyłając z serwera X z domen *.Poznan.pl na jakąkolwiek domenę na Home.pl trafia do spam. Zdarza się również, że wysyłając z innej domeny z serwera X i wpisując treść mail typu costam@test.poznan.pl wiadomość również trafia do spamu.

Czyli serwer X trafil na czarną listę na serwerach mailingowych home. Może on nie być na żadnej innej czarnej liście, ale jest na prywatnej czarnej liście home.

 

Edit:

Ewentualnie może on nie “pod pasować” z jakiegoś powodu serwerom mailowym home, zyskuje może za mało punktów wiarygodności i wiadomości trafiają do spam. Rozwiązaniem może być konfiguracja takich mechanizmów na serwerze X jak spf czy dkim. Albo któreś może być niepoprawnie skonfigurowane.

Nie trafił. Wiadomości z serwera dochodzą normalnie. Ale nie z ww. domen.

Zobacz edita posta wyżej, spf i dkim mogą być źle skonfigurowane dla tych domen.

Edit:

jest też opcja że wszystkie subdomeny poznan.pl są na czarnej liście home lub jakiegoś rbla. Raczej to pierwsze.

Są tak samo ustawione jak dla innych domen.

To domeny muszą być na czarnej liście w home lub filtr antyspamowy ma dużą ilość punktów dla frazy poznan.pl.

To pogratulować Home.pl takiego filtra. Jedna subdomena być może z jednego maila czy hostingu zapanowała, to dodali 1000 domen do spam listy.

To jest home, tego nie zrozumiesz. Osobiście nigdy nie miałem z nimi do czynienia, ale już przeglądając ofertę można wyrobić sobie zdanie na temat tej firmy. Dodatkowo dochodzą bardzo ciekawe komentarze ludzi którzy korzystają/korzystali z oferty tej firmy i powiem szczerze, że biorąc to wszystko pod uwagę nie dziwi mnie taki ruch tej firmy.

 

PS. Chciałem Ci wysłać coś na priv, ale nie możesz otrzymywać wiadomości :confused:

Ja miałem do czynienia tylko z ich IdeaWebServer (np. można było łatwo wywołać błąd Mysql, który błędem nie był), dopiero teraz z pocztą. Takich jaj nigdzie indziej nie widziałem.

Normalnie widać jawną informację - albo serwer jest na czarnej liście (jest info na której), albo jakiś “administrative prohibition”, czasem greylista się trafia, czasem informacje i filtrze wewnętrznym, ale to normalne. Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś nie odpisywał Konkretnie na temat jak tutaj.

Praktycznie jedyna rada to dokupienie i zmiana domeny…

Ale to jest chore.

PS. A czemu nie możesz?

Pisze że nie możesz otrzymywać wiadomości, cokolwiek to znaczy.

136% zajętości skrzynki odbiorczej - ktoś zmienił limity :slight_smile: zobacz teraz.

@ra-v napisałem na prv :slight_smile:

Ogólnie z Home się średnio dzieje.

Kilka dni temu na FB pisano, że jeden z ich serwerów trafił na spam listę. Cóż, masówka, duża firma.

Ja tam nic nie mam, więc ciężko oceniać.

Trafić na czarną listę to nie problem. Praktycznie codziennie widać serwery Google na czarnych listach, dość często zdarzają się też niemieckie 1&1.

Każdy może sobie wysłać mailing, ktoś oznaczy maile jako spam, np. SORBS doda do swojej listy, a jako że serwer odbiorcy skorzysta m.in. z SORBS to serwer odbiorcy zablokuje wiadomości.  Akurat to jest banalnie proste do wykrycia.

Ale na dużo mniejszej i znacznie mniej znanej usłudze nie mam takich problemów - coś w tym jest.

Chociaż nie zaprzeczam, że ciężko coś takiego zrobić.