Hosting i pozycjonowanie (pytanie zielonego)

Witam

Jestem w trakcie pisania strony WWW dla znajomego który prowadzi działalność, projekt jest prawie gotowy do upublicznienia, ale gubię się w ofertach domen i hostingu oraz jestem kompletnie zielony w tematyce SEO.

 

I tu moja prośba czy ktoś może mi polecić tanie hostingi z domeną .pl ponieważ sugeruje się tylko dużymi firmami, ale tu słyszałem iż pierwszy rok jest tani, a potem jeżeli chce się przedłożyć "kontrakt’ to opłaty nagle wzrastają drastycznie.

Oraz temat SEO chciałbym wypromować jego stronę jak najlepiej (wyszukiwarka pozycje 1-4, widoczność na mapie Google i inne przydatne bajery), ale w tym temacie leże kompletnie i nie wiem co gdzie jak i ile się płaci :frowning:

 

Będę szczerze wdzięczny za odpowiedz.

Jako hosting na ten moment polecam zenbox, jako dostawcę domen ovh.

Ok, ale jak wygląda sprawa z pozycjonowaniem? U kogo warto i jakie są orientacyjne ceny.l, w tym temacie kompletnie leże, a co poradnik to inną gadka lub mało aktualne informacje z ubiegłych lat.

Ceny pozycjonowania zależą głównie od frazy na jaką się pozycjonujesz. Po pierwsze skończ stronę, wybierz razem z klientem interesujące frazy i przekaż te frazy wraz z adresem strony firmom pozycjonującym. Dostaniesz oferty cenowe i warunki z których wybierzez co ci pasuje.

W wielkim skrócie co będą robić firmy pozycjonujące:

  1. Optymalizacja serwisu - sprawdzenie czy boty mogą parsować stronę, czy ktoś nie wpadł na pomysł zrobienia menu we flashu albo javascripcie, wrzucenia tekstów do obrazów bo mu ładnie wyglądało w programie do składu itp głupoty.

  2. Optymalizacja tekstów na zadane frazy - częstotliwość występowania fraz i ich odmian w adresach url, tytułach, nagłówkach i akapitach.

  3. Tworzenie backlinków z zaplecza do pozycjonowanej strony.

Cena tego zależy od ilości poprawek na stronie jak i pozycjonowanej frazy, średnio to wychodzi 300-1000 PLN miesięcznie.