HP 1510 drukuje tylko stronę diagnostyczną


(Raf2007) #1

Kupiłem drukarkę hp deskjet 1510. Włożyłem tusz, papier, zainstalowałem oprogramowanie z płyty, na stronie hp wyskoczył napis ,zainstalowane, możesz drukować’’. Super. Otworzyłem jakiś dokument, kliknąłem drukuj - i nic. Otworzyłem aplikację hp, kliknąłem na drukuj stronę testową - znowu nic. W tej samej aplikacji kliknąłem na drukowanie informacji diagnostycznych - i wydrukowały się. Wydrukowała się też strona do kalibracji tuszu. Poza tym drukarka nie drukuje absolutnie niczego. Czym różni się wydrukowanie strony diagnostycznej od testowej?

Hp print and scan doctor pokazuje, ze wszystko w porządku.

Instalowałem wszystko od nowa z 10 razy, bez żadnego efektu.

Skaner działa bez żadnych problemów. 


(Dimatheus) #2

Hej,

A czy wykonałeś kalibrację drukarki? Polega to na tym, że drukarka drukuje stronę diagnostyczną, a następnie ją skanuje, by dostosować wydruk. Jeśli nie wykonasz skanu, zawsze będzie drukować się strona diagnostyczna.

Pozdrawiam,


(Raf2007) #3

Teraz zajrzałem do ustawień tego programu hp i widzę, ze właściwie nie nazywa się to ,kalibracja’’ tylko ,wyrównanie pojemników z tuszem’’, ale owszem, robiłem coś takiego - wydrukowałem, zeskanowałem, pojawił się komunikat, że operacja zakończona pomyślnie - i tyle, drukarka dalej niczego nie drukuje (ani sama z siebie, ani na moje polecenie). 


(Dimatheus) #4

Hej,

  • A co się dzieje, jak wyjmiesz jeden z kartridży drukujących? Pojawia się komunikat o braku czarnego bądź kolorowego tuszu i drukarka nie drukuje nic?
  • Czy udaje się wykonać kserokopię czegokolwiek bezpośrednio na samym urządzeniu?

Pozdrawiam,


(Raf2007) #5

Sprawdziłem co się wydarzy w takiej sytuacji i:

  1. Po wyjęciu kolorowego tuszu zapaliła się dioda sygnalizacyjna na drukarce, w programie pojawił się czerwony krzyżyk przy poziomach tuszu, ale drukarka nadal drukowała (to, co daje radę wydrukować), tyle że oczywiście w czerni i bieli.

  2. Kserowanie przy użyciu znajdującego się na drukarce przycisku ,kopiuj’’ okazało się możliwe. 


(Dimatheus) #6

Hej,

A w sytuacji odwrotnej jest tak samo - czyli po wyjęciu tuszu czarnego?

A to wskazywałoby na problem, nie z samą drukarką, a z połączeniem. Czy masz możliwość podłączyć drukarkę do innego komputera, by sprawdzić poprawność jej działania?

Pozdrawiam,


(KAZDAN63) #7

Komputer ? Windows ?


(Raf2007) #8

Sprawdziłem - tak samo (poza tym, że zapaliła się inna dioda, a zamiast koloru czarnego na wydruku pojawił się ciemnobrązowy).

Niestety nie, mam w domu tylko jeden komputer, a chodzić z drukarką po sąsiadach trochę mi niezręcznie.

Stary złom, udający że działa…to stan faktyczny, oficjalna nazwa to Fujitsu Siemens Esprimo Mobile v5505.

32 - bitowy Windows Vista Home Basic.


(Dimatheus) #9

Hej,

  • Próbowałeś instalacji nowszej wersji sterowników dostępnych na stronie www producenta?
  • Czy w systemie zainstalowane są wszystkie poprawki z Windows Update w tym Service Pack 2?

Pozdrawiam,


(Raf2007) #10

Zainstalowałem ręcznie paczkę z najnowszą wersją sterownika - niczego to nie zmieniło.

Aktualność systemu jest mniej więcej taka sama jak komputera - brakuje poprawek z kilku lat, w tym sp2…ale czy naprawdę trzeba to wszystko instalować, żeby uruchomić zwykłą drukarkę?


(Cedar) #11

Aby uruchomić - nie trzeba, jeśli są problemy - to jest w tym przypadku główny podejrzany powód.


(Dimatheus) #12

Hej,

Tak jak pisał Cedar - w tym przypadku to nieaktualność systemu może być problemem, tym bardziej że drukarka wygląda na sprawną - w końcu kopie wykonuje poprawnie. Zresztą producenci sprzętu przygotowując sterowniki najczęściej w wymaganiach podają właśnie informację o konieczności zainstalowania najnowszego dostępnego SP.

Pozdrawiam,