Witam, jak w temacie laptop nie widzi dysku. Próbowałem odpalić instalator windows z pendrive lecz niestety jego również nie widzi. Nie bardzo wiem co ustawić w biosie, bo niewiele opcji da się tam ustawić. Czy można go jakoś uratować?
Pobierz i nagraj sterowniki AHCI lub RST VMD na pendrive.
Najlepiej cały katalog ze strony pomocy technicznej HP.
A co się stało? Co doprowadziło do tej sytuacji?
Niestety nie wiem gdzie je znaleźć. Na stronie HP takich nie widzę
Nie wiem, młoda przyniosła kompa i powiedziała ze nie działa. Mam tylko nadzieje ze nie był to upadek.
To świeży sprzęt, powinien być jeszcze na gwarancji/rękojmi. Jeśli próbowałeś instalacji Windowsa 10 (zamiast 11) to system mógł nie zobaczyć dysku. Potrzebny jest sterownik. Poza tym można jeszcze spróbować odzyskać system z partycji Recovery np. według tej instrukcji:
Mi to wygląda na efekt zalania. Jeżeli faktycznie to jest przyczyną to na płycie głównej będą widoczne ślady po zalaniu.
Odzyskac systemu sie nie da, Boot device not found.
Coś pewnie się uda odzyskać np. TestDiskiem / DMDE jak tylko tam masz lokalnie cenny plik np. pracę magisterską.
Żadnego z tych kroków prócz pierwszego przeprowadzić się nie da, bo dysk jest niewidoczny. W biosie przywrócone ustawienia fabryczne - nic nie pomogło.
Czy laptop jest na gwarancji? Jesli nie - to trzeba wyjąć ten dysk, włożyć inny i zobaczyć co się dzieje. Ewentualnie wyjęty z laptopa dysk podłączyć do innego komputera.
Wejdź do BIOSu, a ściślej UEFI i sprawdź czy jest widoczny dysk. Prawdopodobnie będzie to NVME/M2 i nazwa dysku. Jeśli jest widoczny, to można przystąpić do ewentualnych dalszych prac, jeśli nie, to oznacza albo awarie komputera, albo dysku.
Przy okazji, będąc w UEFI można sprawdzić działanie klawiatury, np. pisząc hasło itp. w większości przypadków, podczas zalania pada cześć klawiatury.
Upadek nie zniszczy dysku M2, no, chyba, że baaardzo mocny. Jest też małe prawdopodobieństwo wysunięcia się dysku że slotu.
Jest przykręcony śrubką.
Z zamieszczonych zrzutów wynika, że dysk nie jest widoczny. Trzeba spróbować z innym dyskiem.
Tak więc porównałem bliźniaczy komputer i doszedłem do wniosku że komputery mają różne wersje biosu. Dziwne gdyż numery seryjne różnią się tylko jedną literą CND22837P1 i CND22837R1. Próbowałem uaktualnić bios postępując zgodnie ze wskazówkami ze strony HP lecz nie ma takiej opcji w niesprawnym komputerze.