HP LaserJet 1020 czarny pas w PDF


(Jarek-59) #1

Szukam rozwiązania problemu jaki pojawia się przy wydruku dokumentów z pliku PDF. Otóż po prawej stronie dokumentu drukarka drukuje czarny pionowy pasek. Posiadam prawidłowe sterowniki do Visty 64bit i taki system w komputerze. Z góry dziękuję za poradę.


(Dimatheus) #2

Hej,

Z jakiego oprogramowania do odczytu i wydruku plików pdf korzystasz?? Jeśli z Adobe Reader'a to z jakiej jego wersji??

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Jarek-59) #3

jest to Adobe Reader 9.3.2.163


(Dimatheus) #4

Hej,

Czyli na dobrą sprawę wersja najaktualniejsza.

:arrow: Rozumiem, że z innymi dokumentami nie ma problemu - tylko z formatem PDF??

:arrow: W ustawieniach drukowania w Adobe Reader'ze ustaw Skalowanie strony: Dopasuj do obszaru zadruku oraz zaznacz Auto-obrót i wyśrodkowanie strony. Jakaś poprawa?? A jak drukuje się bez tych opcji??

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Jarek-59) #5

Dzięki bardzo - nie pomogło. Oczywiście z innymi wydrukami nie ma żadnego problemu.

Pozdrawiam, Jarek


(Dimatheus) #6

Hej,

Czyli raczej ewidentna wina programu.

:arrow: Jak łączysz się z drukarką - poprzez port USB, sieciowo czy jeszcze jakoś inaczej??

:arrow: Próbowałeś dokonywać wydruków programami w starszej wersji Adobe Reader 6.02 lub programami alternatywnymi - Foxit Reader 3.3.1.0518.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Jarek-59) #7

To nie ma najmniejszego znaczenia. Skoro wszystkie inne wydruki są prawidłowe to nie wydaję się aby to był problem z połączeniem (USB). Problem pojawił się gdy z "plujki" przeszedłem na laser. Po zmianie drukarki miałem Adobe 6xx i też był czarny pas. Spróbuję z Foxit, może faktycznie pomoże.

Pozdrawiam.


(Dimatheus) #8

Hej,

Oj, nie bez powodu o to zapytałem. Spotkałem się bowiem z przypadkiem, że wydruki dokumentów w pewnym formacie - nie pamiętam już jakim - były nieprawidłowe. Okazało się, że problem powodował print serwer, do którego podłączona była drukarka - pomogła aktualizacja oprogramowania print serwera.

Rozumiem, że sterowniki do tej plujki odinstalowałeś, a dopiero po tym instalowałeś te do nowej. A próbowałeś instalować najnowsze ze sterowników to tej drukarki?? Czy może te zainstalowane są najbardziej aktualne??

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Jarek-59) #9

Po wymianie drukarki zainstalowałem od nowa cały system. Sterowniki na pewno nie są najnowsze ale w innych sytuacjach, jak już pisałem, nie sprawiają problemów. Wczoraj zainstalowałem natomiast "Foxita" i... czarny pasek nie znika. Czy aby HP laserJet 1020 toleruje PDF-y???

Pozdrawiam.


(Dimatheus) #10

Hej,

To nie do końca tak - skoro programy do obsługi plików pdf - nowsze i starsze, a także z zupełnie innej stajni - powodują błędny wydruk, to nie one są winne. Być może wspomniane zachowanie jest spowodowane jakimś błędem w sterownikach, który po wykryciu spowodował konieczność wydania aktualizacji. Najlepiej więc, przed przystąpieniem do jakiś drastyczniejszych metod naprawy błędu, warto je zaktualizować. Oczywiście bez jakiś większych zabaw w stylu instalacji na nowo systemu - po prostu odinstalowujesz je, restartujesz komputer i instalujesz kolejne. Znajdziesz je tutaj.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Jarek-59) #11

A jednak, pomogło :slight_smile: Faktycznie, nowe sterowniki rozwiązały problem. Drukuje wreszcie bez czarnego paska a wydruki z innych plików też są bez zarzutu.

Serdecznie dziękuję i pozdrawiam, Jarek.


(Dimatheus) #12

Hej,

Niezmiernie się zatem cieszę. :slight_smile:

Nie ma sprawy. W końcu od czego mamy forum. :slight_smile:

Pozdrawiam równie serdecznie,

Dimatheus