Witam,
mam dwa pytania odnośnie HTML5:
W jaki sposób “rozbić” kod napisany w javascript na kilka plików, tak aby funkcje z każdego pliku mogły ze sobą współdziałać jakby były w jednym pliku .js?
Jak dopasować canvas do ekranu użytkownika tak aby niezależnie od rozdzielczości można było zobaczyć całą zawartość?
Możesz dowolnie podzielić sobie kod na wiele plików i będą działały praktycznie tak jak by były w jednym - jest to bardzo praktyczne i często stosowane.
Elementowi canvas musisz i tak nadać jakiś rozmiar (czy to w HTML, czy poprzez JavaScript), więc odczytujesz bieżącą rozdzielczość ekranu (a raczej okna przeglądarki), np. tak http://stackoverflow.com/questions/1145850/get-height-of-entire-document-with-javascript i ustawiasz mu stosowne wartości. I potem jeszcze śledzisz zdarzenie onresize (http://stackoverflow.com/questions/1500312/dom-onresize-event) i modyfikujesz wielkość canvas.
Chodzi ci o coś takiego? W pliku HTML w body:
Ostatnie pytanie mam: czy ma znaczenie czy taki kod jak wyżej podałem w HTML’u wstawię w pole body czy w pole head?
– Dodane 04.03.2013 (Pn) 17:50 –
Bardziej chodziło mi o rozciągnięcie (o ile w ogóle się da) żeby zawsze była równa rozdzielczość w grze i żeby nie musieć bawić się w przekształcanie wszystkich wartości.
Dokładnie. Z tym, że ja bym dodawał type=“text/javascript” do tego kodu. Czyli
Zmieniając rozmiar elementu canvas wszystko się przeskaluje. Rozmiary sam sobie ustalasz. Wydaje mi się, że po narysowaniu rysunku i zmianie rozmiarów elementu canvas, zostanie on automatycznie przeskalowany.