Huawei B683 - zawieszanie się, ogromne róznice w prędkościach w ciągu jednej minuty

Witam.

Od sierpnia posiadam router Huawei B683 wraz z internetem Orange Free Net (3G). Ostatnio pojawiły się u mnie podejrzenia problemów z routerem. Popołudniami jest spora obniżka prędkości (tutaj nie jestem pewien, czy to router czy obciązenie siedzi), ale gdy już niby wszystko dochodzi do normy, to zaczyna mi strasznie tym połączeniem rzucać. W ciągu trzech minut wykonałem kilka pomiarów i ping w miarę bez zmian (~ 40 ms), Download był między 0,8 a 1,78 Mb/s a Upload między 0,5 do 4 Mb/s. Po północy zawsze miałem ok 5 - 6 Mb/s DL i 4 UL z Pinigem 30 - 40 ms a teraz mam takie coś: 

3947910193.png

 

 

Dodatkowo zauważyłem, że restart routera wpływa na prędkość. 

Dwa pomiary przed:

  3947873977.png

3947882989.png

 

oraz dwa pomiary po restarcie:

3947887123.png

3947888283.png

 

Szczerze mówiąc nie podejrzewam tutaj dostawcy, bo wydaje mi się, że wtedy restart by niewiele dawał. Na dodatek po zrobieniu kilku pomiarów wszystko kompletnie “siadło” - router wskazywał, że wszystko ok, a połączenie zniknęło i musiałem znów go restartować.

 

Macie może jakieś sugestie, co sprawdzić, co zweryfikować? Zależy mi na pełnym udowodnieniu, co jest winne i wtedy będę podejmował dalsze kroki. 

Bardziej powiedziałbym, że to uroki internetu mobilnego. Znajomi używający LTE mają to samo.

Jestem w stanie zrozumieć różne rzeczy w dzień, ale żeby w nocy tak z dnia na dzień (czwartek jeszcze było w porządku, w piątek już spadło) się zmieniło? No i to zawieszanie się… Kiedyś miałem internet po WiFi na telefonie, a na komputerze wszystko zniknęło. Musiałem przełożyć kabel do innego portu ethernet w routerze.

Podobnie miałem w Plusie ale na modemie połączonym bezpośrednio do komputera. Po ponownym połączeniu miałem np. 1.5/1.5, a po 30 sekundach 0.1/.15.  Sieć po prostu była zapchana, a ożywanie po restarcie pewnie jest spowodowane jakimiś parametrami łącza.

 

Jw. napisano - to problem z sieciami bezprzewodowymi, problem u operatora. Możesz zgłosić to operatorowi w przypadku gdy nie masz dostępu do internetu, lub prędkość spada poniżej minimalnej prędkości napisanej w regulaminie (Play ma np. 9 kb/s).