Ile kosztowałoby stworzenie gry?


(Avast4) #1

Mam pomysł na biznes - stworzenie gry MMORPG. Mam już stworzoną koncepcję gry i ona świetna i w dodatku przewyższa inne gry tego typu. Tylko pytanie - ile by to kosztowało? Musiałbym opłacić grafików, programistów, muzyków, animatorów a po stworzeniu gry zakupić serwer z 1000 miejsc oraz stronę internetową.

50 tys? 100 tys? 200 tys?


(Drobok) #2

1000 miejsc to mało w przypadku gry mmo ;p

Zapomniałeś dodać promocji ;p

Wszystko zależy kogo zatrudnisz ;p


(Avast4) #3

No ale po co by mi było tworzyć od razu 5000 slotów serwera na samym początku? Liczba graczy zwiększałaby się pewno powoli.

Moja gra to ma nie być kolejny Crysis. Ona ma mieć przeciętną grafikę tak jak większość gier MMORPG i ma korzystać z gotowego silnika graficznego więc na pewno nie będzie mnie to kosztować ponad 1 milion zł, tak jak jest to w innych grach.


(H Dpl) #4

Co z tego że zrobią grę ?

Zrobią, ludzie pograją rok, znudzi im się bo 0 updateów czy "dodatków", poza tym kto by się nią opiekował ? Jakieś bugi wyjdą na wierzch i znowu na wariata zatrudnić 100 osób ?

Poza tym jak kolega wyżej, 1000 slotów to ekstremalnie mało jak na grę mmo o zasięgu globalnym. Około 50,000 slotów na początek, później z biegiem czasu...

A wiesz jak powstały największe tytuły mmo ? Bardzo dużym kredytem, który jest teraz spłacany np. PACC w Tibii, prepaid wow etc etc etc. do tego wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych na stałe.


(Drobok) #5

Mając gotowy silnik raczej się z tłumu nie wybijesz. Oczywiście musiałbyś zatrudnić kilku programistów do jego modyfikacji by mieć rację bytu. Jednak jeśli zatrudnisz lamera znów leżysz. A fachowcy kosztują ;]


(Avast4) #6

Pokaż mi, która gra ma serwer z 50k slotów...

Np. silkroad ma sloty po 3500 miejsc a jak tworzą nowy serwer to 2000 miejsc i dopiero po kilku miesiącach czy roku zwiększają do 3500k...


(Drobok) #7

Chodźby cabal eu ma 3serwery, po 20-24ch każdy na 1k slotów (albo i więcej więcej).


(H Dpl) #8

źle sformułowałem odpowiedź, kilkanaście serwerów żeby ich suma wyniosła około 50,000.

Dla orientacji w weekend ogólnie Tibie okupuje ok. 40-45k ludzi, a ta gra straciła już swój urok po tym jak Cipsoft zaczął iść w łatwą kasę z głupich dzieci, dawniej te liczby były dwa razy większe


(Norbertkrajewski) #9

Wszystko zależy, jaka to ma być gra. Jeżeli jakieś badziewie o możliwościach Tibii to może i te 200k by starczyło. Jeśli jednak myślisz o czymś dużym, płatnym przez graczy - miliony. Takie badziewne Terrorist Takedown wydawane przez CI kosztuje 1,5 mln PLN.


(Pirks4) #10

Jeśli twój pomysł jest dobry, to może lepiej dopracować go i próbować zaleźć producenta. Myślę, że jeśli gra jest warta świeczki, to ci się poszczęści.


(kijek) #11

Pytanie tylko, czy ta świetna koncepcja jest możliwa do zrealizowania i czy w praktyce okaże się być tak dobra, jak w umyśle autora. A jeśli chodzi o pieniądze, to poniżej miliona złotych nawet nie ma co myśleć o stworzeniu czegoś takiego. Pozostaje też pytanie, na jakiej licencji jest ten silnik.


(słabeusz) #12

Trochę nie chce mi się wierzyć, że musiałbym wybulić ponad milion na gierkę. Gry MMORPG nie są zbyt skomplikowane. Nie mają fizyki, grafika przeciętna, bardzo prosty AI a może w ogóle go tam nie ma, tekstury można wykonać samemu bo są takie programy, muzyka? za kilka krótkich utworów może bym miał płacić po kilkadziesiąt tysięcy? ee nie wierzę.

W darkbasicu można zrobić taką grę i to za darmo i bez wiedzy programistycznej.