Ile ramu do Windows 7 ultimate 64-bit?

Witam mam pytanie chce zainstalować sobie Windows 7 Ultimate 64-bit ale nie wiem czy nie mam za mało ramu mam 2gb ramu a podobno potrzeba 4gb czy musze dokupic ram??

2GB starczy ale jeśli chodzi o architekturę to na x64 decydowałbym się tylko w przypadku gdy mam w perspektywie chęć dokupienia większej ilości pamięci.

Jeśli nie zamierzasz dokupować ramu postaw raczej na x32.

no ale podobno na x64 chodza lepiej gry a ramu nie chce dokupywac wiec mam dylemat

system 64 bitowy ma trochę większe zapotrzebowanie na pamięć. Gry może i by chodziły wydajniej gdyby były natywnie napisane pod x64 (zdecydowana większość jest x32).

Raczej nie masz się co przejmować takimi “mitami”.

Raczej od gry zależy czy lepiej chodzi na 64b niz na 32b - czasami można wręcz odnieść odwrotny efekt od zamierzonego.

ok to raczej zainstaluje sobie 32-bit thx za pomoc temat do zamkniecia

pirat!

bo…? :shock:

Jak możesz bezpodstawnie osądzac ludzi ? :x

Ale gra napisana pod architekturę 32bitową wykorzysta maksymalnie 50% procesora w systemie 64bit, to wtedy windows i programy w tle mają do dyspozycji pozostałe 50% mocy procesora, co może zaowocować tym, że gra nie będzie czasami zwalniała (przy 32bitowym systemie ta gra wykorzystywała by wtedy maksymalnie 99-100% procesora, to jak w tym czasie jakiś proces systemowy zechce “coś zrobić” to gra może trochę zwolnić). Przy 64bitowym systemie i 32bitowej grze można też grać w oknie bardziej komfortowo, z tego powodu co napisałem wyżej.

Jak się mylę to mnie poprawcie :slight_smile:

BTW aplikacje 32bitowe są emulowane w systemie 64bitowym, testy wydajności gier na 32bit pod win7 x86 i x86-64 wskazują zazwyczaj różnicę 1-2fps zatem nie jest to specjalnym problemem (kilka benchmarków o tym przeglądałem, na benchmark.pl też robili takie testy). Niby crysis miał mieć wsparcie na 64bitowej architektury, ale u mnie chodził praktycznie rzecz biorąc tak samo.

A co do tematu, to moim zdaniem win7 przy 2GB ramu jest dobrym wyborem, wtedy jeżeli planujesz niedługo dokupić dodatkowe 2GB ramu. No chyba, że kompresujesz/konwertujesz/projektujesz w 3d, wtedy większość tych programów (no może softu na x86-64 do konwersji nie ma aż tak dużo:P) ma dostępną wersję 64bitową, która jest po prostu szybsza od 32bitowej.

W systemie x86 na jedną aplikację przypada max 2 GB Ramu… tego ograniczenia nie ma w x64 …

2GB RAMu to “rozsądne minimum” dla systemu 64-bitowego. Ale sens stosowania takiego systemu jet powyżej 3-4 GB.

co? ja smigam na Windows 7 x32 a mam 1 Gb Ramu i dobrze wszystko działa.

Mógłbyś wyjaśnić, skąd to wytrzasnąłeś?

no cóż, wystarczy włączyć na win7 x86-64 jakiś 32bitowy program do konwertowania wideo, będzie on używać do 50% CPU, natomiast jakbyś go uruchomił na komputerze z 32bitowym systemem operacyjnym będzie wykorzystać do 100% CPU. Dla przykładu, folding@home w wersji 32bit na OSie 64bitowym zabierze tylko max 50% CPU, ponieważ 32bitowy program posiada instrukcje 32bitowe (a procesor obsługuje 64bitowe instrukcje, i sam OS jest w 64bit), więc reszta procesora jest “wolna”, co też owocuje tym, że folding nie zamula całkowicie komputera, i da się inne rzeczy robić.

program 32bitowy używa 32bitowych instrukcji, a 64bitowy używa 64bitowych, czyli instalując 32bitowy OS na procesorze wspierającym x86-64 ograniczamy go tylko do 32bitowych instrukcji, podczas gdy spokojnie w czasie jednego cyklu zegara mógłby wykonać instrukcję dwa razy dłuższą (czyli 64bitową zamiast 32bit)

Jak się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu, ale od czasu wersji RC używam win7 w wersji 64bit i takie mam spostrzeżenia.

@silvver

O ile pamiętam, 32b program może używać obu rdzeni, chodzi tutaj konkretnie o wątki - temat rzeka - przykład?

Need for Speed uruchomiony na 32b systemie potrafi czasami dostać kopa - dosłownie, prawie wszystko dzieje się kilka razy szybciej ;p

64b daje natomiast powiększony rejestr pamięci ;p

Mam 2x2 GB od Kingstone’a DDR2 i WIn 7 x64… po uruchomieniu zżera mi 35% RAMu :wink: Im więcej - tym lepiej. A w zasadzie im lepsza kostka, tym lepiej…