Ile razy (w ciągu trwania gwarancji) można wymienić buty?


(Diedripper) #1

Witam! We wrześniu kupiłem sobie buty nike z gwarancją na 2 lata. Niestety popękały mi trochę po bokach. No i tu problem. Koledzy mi mówili, że mogę wymienić buty w przeciągu tych 2 lat tyle razy, ile mi się zniszczą. Ja natomiast sądzę, że mogę tylko raz. Jak to w końcu jest?


(Ziomek Zemsty) #2

A gdzie kupowałeś? W Decathlonie oddaje się bez problemu.


(Kpc21) #3

Przepisy tego nie precyzują, musisz sprawdzić jak brzmią zapisy karty gwarancyjnej. Natomiast jeśli chodzi o niezgodność z umową, tam mowa jest o "odpowiednim czasie" i "narażaniu konsumenta na znaczne niedogodności".


(Diedripper) #4

Kupowałem w sklepie Nike. Nie mam karty gwarancyjnej, mam paragon.


(Ostatni Mohikanin) #5

Wszystko zależy od tego, czy reklamacja zostanie w ogóle uznana. Jeżeli zostanie odrzucona, to nie wymienisz ani razu. Ale jeżeli zostanie uznana, to wymiana powinna nastąpić każdorazowo po zgłoszeniu reklamacyjnym. I tu małe"ale": zamiast wymiany może być naprawa. Wiadomo, że nie z dnia na dzień. A zastępczego obuwia nie dostaniesz [-X


(Cobra000) #6

na zdrowy rozum... jeżeli sprzedają Ci coś co się psuje z winy wykonania (gwarantują jakość wykonania przez 24m-ce) to możesz to przez okres trwania gwarancji reklamować tyle razy ile tylko przydarzy Ci się usterka. Wymiana gwarancyjna nie może (na zdrowy rozum) anulować Ci dalszej gwarancji na obuwie. Tym bardziej, że naprawa gwarancyjna ma na celu naprawienie usterki czyt. doprowadzenie towaru do stanu umownego. Nie wiem czy coś takiego istnieje, ale po którejś uzasadnionej naprawie gwarancyjnej (którejś - określona liczba) można domagać się zwrotu pieniędzy (towar nagminnie 'niezgodny z umową' można zwrócić, bo jest BAAARDZO NIEZGODNY Z UMOWĄ) - to na zdrowy rozum, tak powinno być :slight_smile:


(Diedripper) #7

Ok. Już wszystko wiem. Wielkie dzięki.


(Kpc21) #8

Nie, nie, nie. To nie tak.

W przypadku gwarancji obowiązują tylko i wyłącznie warunki zapisane w karcie gwarancyjnej. Gwarant (producent, importer, sprzedawca) może sobie tam zapisać co chce i to obowiązuje. Ale skoro nie masz karty gwarancyjnej, to najprawdopodobniej nie masz też gwarancji. Są wyjątki, coraz częściej warunki gwarancji są podawane wyłącznie np. na stronie internetowej producenta. Ale wygląda na to, że musisz skorzystać nie z gwarancji, a z prawa do reklamacji niezgodności towaru z umową. Co nawet jeśli ma się gwarancję, zazwyczaj jest korzystniejsze.

Przy niezgodności z umową, buty wymieniać możesz tyle razy ile chcesz. W dodatku od momentu wymiany na nowo biegną 2 lata, przez które można składać reklamacje. Możesz też liczyć na zwrot kosztów:

Tutaj może być ciężko udowodnić, że popękanie butów jest skutkiem jakiejś ich wady, a nie nieprawidłowej eksploatacji. Co prawda przez 6 miesięcy od wydania towaru to sprzedający musi to wykazać, ale myślę że w tym wypadku nie będzie to dla niego trudne.

A tu jest treść odpowiedniej ustawy, z której pochodzi również powyższy cytat:

http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=321

W razie jakichś wątpliwości radżę szukać właśnie tam.


(Diedripper) #9

Ok. Jutro pójdę wymienić/dać do naprawy. Zobaczymy jak to będzie.