Starsza wiekowo ciotka ma smartfona w sieci Inea (która działa na Playu). Od dłuższego czasu (ponad rok) zgłaszała do operatora, że nie może odbierać MMSów (nie pobiera załączonych zdjęć), ani w ogóle wysyłać sms-ów/mms-ów. “Technicy” Inea nic nie zdziałali, zwalili winę na smartfon Samsung Galaxy J1. Już chcieliśmy kupować nowy smartfon, ale wziąłem telefon na tapet. Zrobiłem mu twardy reset do ustawień fabrycznych + czyszczeniem cache. Telefon odżył, ale częściowo. W końcu prawidłowo odbiera mmsy. Czar prysł, jak sie okazało, że w dalszym ciągu nie da rady wysłać najprostszego SMSa - błąd serwera.
Pliki konfiguracyjne operatora ściągnąłem, ale nic to nie dało. W końcu przełożyłem kartę SIM do swojego telefonu i… o zgrozo tu też nie działa wysyłanie (!) dokładnie to samo co wyżej.
Zanim narobię rabanu w Inei podpowiedzcie proszę czy jakimiś kodami serwisowymi jestem w stanie włączyć wiadomości wychodzące na karcie SIM?
Najprościej, przekładasz kartę sim do innego sprawnego telefonu. I jeżeli na waniliowych ustawieniach wysyłasz i odbierasz wiadomości to winny jest stary tel. Jak wiadomości nie przechodzą to SIM. Przy okazji spisz wszystkie ustawienia typu bramki, numery i takie tam i sprawdź czy na starym jest tak samo ustawione.
@GreenB
Tak na ustawieniach własnych karty na innych tel to samo. Więc SIM. Usttawienia posprawdzałem, pozaciągałem pliki kunfiguracyjne, sprawciłem nr csms, wszystko sie zgadza.
@mmela19577
Karta była podobno wymieniana, sprawdzałem na dwóch innych telefonach. Dzięki za sugestię, niech wymienią raz jeszcze.
To może Samsung cioci uwala karty SiM? Może ma uszkodzony w jakiś sposób czytnik SIM, który psuje kartę. Niech wymienią na nową i odpalić ją na innym telefonie najpierw. Taki mam pomysł
Ja na starym telefonie nie mogłem wysyłać mms. W dwóch salonach plus nie mogli sobie poradzić z tym problemem. Telefon dobry, karta sim sprawna. Choć oba salony właśnie podejrzewali kartę. Karta wyprodukowana przed 2010 rokiem. Dlatego w serwisie uznano, że jest po prostu stara i albo uległa uszkodzeniu albo nigdy nie miała możliwości wysłania mmsów. Wymieniono mi ją na nową bezpłatnie. Wymiana karty na nową gdy stara jest sprzed 2013 jest darmowa. Na nowej zadziałało wszystko.
@krystian3w
Nie no, nie wierzę, żeby tacy indolenci tam pracowali, żeby przy ciotce aplikowali do smartfona nowy SIM przeznaczony do stacjonarnego… Chyba że celowo, żeby kupiła u nich nowy smartfon, jak to sami podkreślali…
Karta SIM wymieniana była w listopadzie 2020, więc świeżynka. Jutro zobaczymy co odpowie infolinia. Jakoś w tym świątecznym czasie nie wpadłem, żeby sprawdzić, czy moja karta zadziała na jej smartfonie, bo ustaliłem, że jej SIM nie działa na innych. Może i dobrze, bo jeśli faktycznie jej tel. uwala karty SIM, to i ja miałbym zabawę … Okaże się po kolejnej wymianie.
Zmiana operatora po tym co sie nasłuchałem jak ją kilka razy potraktowali w tej firemce była by jednym z sensowniejszych wyjść, ale raczej nie namówię starej, prawie 80-cio letniej kobiety na zmianę operatora - płaci od dobrych kilku lat stałą kwotę razem z telewizją kablową na podstawie kserowanych kwitów do wpłat na poczcie, bo faktur papierowych nie przysyłają, bo dodatkowo płatne… To jest naprawdę przykre.
Co jest przykre bo nie rozumiem?? Że za faktury papierowe biorą kasę?? Wszystkie firmy tak robią. Potrzebujesz to syn, wnuk wydrukuje. Co do zmiany operatora zobacz Orange Flex, jak nie potrzebuje dużo internetu mobilnego, albo wcale za 15 zł miała by telefon. Wątpię, żeby za tyle dala Inea nawet w pakiecie
Ofertę na stacjonarny masz, z którego roku?? W starszych ofertach tak było nawet na komórki. Jak ktoś zostawił to może mieć, ale nowe oferty od jakichś 3 lat czy 5-ciu mają napisane ze 5lub 10 zł rabatu za fakturę elektroniczną. Przejzyj na stronie Orange aktualne oferty nawet na światłowód gdzie w szczegółach pisze o takich rabatach.
Dzisiaj karty SiM są tak zaprogramowane, ze same wyrywają telefon i pobierają ustawienia. Ja tak mam od chyba 10 lat i zawsze działało wszystko, nigdy nic z tych rzeczy ręcznie nie skonfigurowałem. Nawet przy najtańszych modelach smartfonów. Jeżeli Inea korzysta z infrastruktury Play to ustawienia Play-a do SMS/MMs-ow najpewniej są. Tak jak w njusowego mobile są ustawienia od Orange do tego.
Nie pamiętam. Pamiętam tylko, ze pakiet nazywa się “standardowy” bo tak jest napisane na fakturach.
Dokładnie tak to powinno działać. Konfiguracja mms/sms, internetu powinna przychodzić automatycznie po włożeniu karty do telefonu. Jak kupowałem kilka dni temu smartfon to właśnie tak było. Włożyłem kartę do telefonu i za chwilę otrzymałem wiadomość. “Proszę czekać za chwilę przyślemy konfigurację odpowiednią dla twojego telefonu”. Bo dwóch minutach przyszedł sms “twój telefon został skonfigurowany i jest gotowy do użytku”.
Nie obyło się bez delikatnych poprawek i musiałem ręcznie niektóre rzeczy sam włączyć. Na przykład to jak odbieranie danych internetowych przez sieć komórkową. To było wyłączone i nie działał net. Po włączeniu tej opcji net ruszył. Rozumiem, że to forma zabezpieczenia, żeby smartfon nie połączył się od razu z siecią i zaczął pobierać dane które mogą być taryfikowane.
Zazwyczaj jest ikona w pasku powiadomień, niby bateria powinna dłużej trzymać i dobre jest takie wyłączanie by w darmowych gierkach nie włączały się reklamy.