Pacjent to Acer VX 15.
Mam zainstalowaną przeglądarkę chrome ale w tle uruchamiało mi się jakieś okienko z logiem firefoxa (którego zainstalowanego nie mam) więc skojarzyłem, że złapałem jakąś infekcję. Zatem przeskanowałem system malwarebytesem, hitmanemPro i wykryto jakiegoś malware minera (to chyba kopalnia kryptowaluty), zostało to usunięte ale nadal jestem zaniepokojony. Zużycie procesora i karty graficznej nie jest zbyt duże ale niepokoi mnie to, że cały czas działa wentylatorek i laptop się grzeje. Po podłączeniu zasilacza do niego uaktywnia się druga karta graficzna i tutaj zaczęły występować cichutkie skrzypienie, które ustaje tylko wtedy gdy odłączę ładowarkę. Mógłby mi ktoś pomóc? Sam jestem zielony. Mogę wstawić logi ze skanowania ale proszę mnie nakierować w którym programie, co i jak. P
Doraźnie odinstaluj program PDF Architect, w tym jego wtyczkę w Firefox’ie.
Nie wykluczone, że już to pomoże.
Na resztę interwencji poczekaj na analizę eksperta.
Pozostaw laptopa w konfiguracji z podłączonym akumulatorem + ładowarka.
No właśnie. I może ma to związek z tym, że wyrywkowo na pasku zadań pojawiała mi się ikonka firefoxa i dało się tylko najechać kursorem i zobaczyć miniaturkę z jakimiś reklamami delikatnie mówiąc. Firefoxa fizycznie miałem zainstalowanego jakiś czas temu - teraz nie mam (od jakiegoś miesiąca).
Po pierwsze, musisz wiedzieć, że każdy z Nas na Forum DobreProgramy, poświęca swój czas, aby pomagać innym. Czekaj cierpliwie na instrukcje.
Bardzo ważne, abyś nie uruchamiał żadnych programów i nie wykonywał innych poleceń niż te, o które poproszę.
Wykonaj wszystkie polecenia, które przedstawię poniżej. Jeśli któreś z nich jest dla Ciebie niezrozumiałe powiadom mnie o tym i nie wykonuj kolejnych kroków.
Powiadomię Cię, gdy Twój komputer będzie bezpieczny i będziesz mógł uruchomić program usuwający pozostałości po programach naprawczych.