Informatyk - technikum czy liceum?

Witam, jestem uczniem 2. klasy gimnazjum… Ciągle słyszę w szkole, żebym myślał gdzie chcę iść do szkoły po gimnazjum itp itd… Interesuję się informatyką. W tamtym roku etap rejonowym konkursu z informatyki, w tym roku właśnie przeszedłem etap szkolny. Ogarniam w miarę :slight_smile: HTML, CSS, mam zamiar pobawić się z jakimś językiem programowania, ogólnie to lubię to. I to bardzo. Nie wyobrażam sobie, żebym został kimś innym niż informatykiem, ale w życiu jest różnie. Ale do sedna - co wybrać po gimnazjum? Liceum czy technikum? Wiem, że to dopiero 2. klasa gimnazjum, ale chciałbym mniej więcej wiedzieć gdzie chciałbym uczyć się dalej… A i oczywiście, po szkole średniej oczywiście planuję iść na studia :slight_smile:

Idż do liceum, technikum (mówię z własnego doświadczenia).

Pić i palić możesz nauczyć się gdzie indziej.

Streszczę Ci program nauczania: zaciskarka, kilka końcówek. SBS po łebkach, podstawy C++/Pascal, pakiet biurowy, trochę o sieciach. Zasadniczo nic czego nie można zrobić w ramach domowego laboratorium.

Nie wiem do jakiego technikum chodziłeś :slight_smile: ale ja po moim technikum jak poszedłem na studia to miałem dużo lżej niż ziomki po liceum. Fakt to było jeszcze za czasów bez gimnazjum. W technikum nauczyli mnie pisać sprawozdania z laborek, poza tym laborki na koniec technikum pokrywały się z tymi na początku studiów. Te na studiach były bardziej szczegółowe. Ja osobiście polecam technikum, bo dodatkowo masz jeszcze świstek technika. Poza tym mi dużo dało podczas poszukiwania pracy w okresie między studiami a szkołą własnie to że skończyłem technikum.